Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari kommer inte ihåg URL

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2016-04-12 15:48

Uppdaterade för ett par dagar sedan min MBPr 15" Late 2013 till 10.11.3
Nu kommer inte Safari (9.0.3) längre ihåg siter jag redan har varit på. Ska jag tex till YouTube räckte det innan uppdateringen med att i princip bara skriva y i adressfältet så kom youtube.com upp, och det var bara att trycka på Enter.

Jag vet att 10.11.4 är senaste uppdateringen. Men har läst om lite krångel för vissa, och jag ska åka bort och jobba ett par veckor. Så jag orkar inte med mera eventuella problem just nu.

Hur fixar man till detta?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2016-04-12 17:28
Ursprungligen av Hubug:

Uppdaterade för ett par dagar sedan min MBPr 15" Late 2013 till 10.11.3
Nu kommer inte Safari (9.0.3) längre ihåg siter jag redan har varit på. Ska jag tex till YouTube räckte det innan uppdateringen med att i princip bara skriva y i adressfältet så kom youtube.com upp, och det var bara att trycka på Enter.

Jag vet att 10.11.4 är senaste uppdateringen. Men har läst om lite krångel för vissa, och jag ska åka bort och jobba ett par veckor. Så jag orkar inte med mera eventuella problem just nu.

Hur fixar man till detta?

Du råkar inte köra i Private Window-läge ?
Kolla på File-menyn, där kan man öppna 'Private Window' som uppträder som du beskriver.

  • Medlem
  • 2016-04-12 17:34
Ursprungligen av mattiL:

Du råkar inte köra i Private Window-läge ?
Kolla på File-menyn, där kan man öppna 'Private Window' som uppträder som du beskriver.

Nej, har kollat runt bland menyer och inställningar. Men kan inte hitta något konstigt.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2016-04-12 17:36

Har du vit eller svart bakgrund i sök/url-fältet?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2016-04-12 17:49
  • Medlem
  • 2016-04-12 21:51
Ursprungligen av frazze:

Har du vit eller svart bakgrund i sök/url-fältet?

Vit. Läste någonstans att det blir svart när man kör Private.

  • Medlem
  • 2016-04-12 21:53
Ursprungligen av mattiL:

Jävlar vad mycket grejor det var där! Får kolla på det när jag har tid. Tack för tipset.

  • Medlem
  • 2016-04-16 15:29
Ursprungligen av Hubug:

Jävlar vad mycket grejor det var där! Får kolla på det när jag har tid. Tack för tipset.

Problemet är löst.

https://discussions.apple.com/thread/7438592?...

  • Medlem
  • 2016-04-29 23:23

Problemet är INTE löst!
Så länge man går tillbaka till samma sida under en och samma session funkar det som det ska. Stänger man ner Safari och sedan startar igen har den glömt bort allting.

Helvete vad less jag börjar bli på detta nu...

1
Bevaka tråden