Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skärm MBA vs. iPad

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-04-09 11:32

Kom att på jobbet diskutera på vilken enhet man bäst ser film, MBA eller iPad. Jag har en MBA 13" och en iPAd Air 2. Vilken skärm är bäst? Kan man fråga så enkelt? Personligen tycker jag att MBA:n är betydligt bättre att se på film på då skärmen är störa och man slipper hålla i enheten. Men kanske är själva bilden bättre på en iPAd Air2? Det var vad en kollega påstod, han menade att det var stor skillnad. Det tyder inte jag. Men jag kanske är blind..;)

iPaden har en bättre skärm. IPS istället för TN, kolla betraktningsvinkeln. Högre upplösning dessutom.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-04-09 22:31
Ursprungligen av xms67:

Kom att på jobbet diskutera på vilken enhet man bäst ser film, MBA eller iPad. Jag har en MBA 13" och en iPAd Air 2. Vilken skärm är bäst? Kan man fråga så enkelt? Personligen tycker jag att MBA:n är betydligt bättre att se på film på då skärmen är störa och man slipper hålla i enheten. Men kanske är själva bilden bättre på en iPAd Air2? Det var vad en kollega påstod, han menade att det var stor skillnad. Det tyder inte jag. Men jag kanske är blind..;)

Som ovan, iPad Air 2:s skärm är avsevärt bättre än Macbook Airs. Jämnare match mellan Retina Macbook Pro:s och iPad Air 2 dock.

Ja MBP är en helt annan femma.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-04-10 09:49

Ska prova att kolla på en film på iPaden. Även om det är en mindre skärm och jag får sitta och hålla i paddan...

Ursprungligen av xms67:

Ska prova att kolla på en film på iPaden. Även om det är en mindre skärm och jag får sitta och hålla i paddan...

Det är visserligen sant att iPaden har överlägsen skärm mot MBA men om du kollar på film så spelar det mindre roll i mina ögon. Det är vid läsning och annat som skillnaden är framträdande. Förstår fortfarande inte varför Apple inte har uppgraderat skärmen i MBA än, den är riktigt usel. Nu med lanseringen av den nya Macbooken känns det även väldigt osäkert om skärmen på MBA överhuvudtaget kommer få retina.

1
Bevaka tråden