Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipad Pro 9,7 tum – bäst på nästan allt

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apples senaste platta har tagit sig igenom hinderbanan som är 99mac:s testlabb, och visar sig både vara en värdig arvtagare till Ipad Air 2 och leva upp till namnet Ipad Pro.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2016-04-08 18:42

Bra jobbat, en skitbra artikel. Jag håller med, Apple Pencil är för dyr och det är dem andra tillbehören också. 1298 kronor för case och cover är för dyrt i mina ögon.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2016-04-08 20:01

Det börjar ta sig, jag kan helt klart se mig byta min MBP mot en pro 2 eller 3 om iOS blir lite bättre.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2016-04-08 20:23

Men, men, den där utstickande kameran.. :/

Fanken, jag vill ju verkligen ha den som min nya ritplatta ...!!

Ursprungligen av Manglobe:

Fanken, jag vill ju verkligen ha den som min nya ritplatta ...!!

Go go!

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2016-04-08 23:01
Ursprungligen av Manglobe:

Fanken, jag vill ju verkligen ha den som min nya ritplatta ...!!

Du får klämma på den ett tjockt fodral (gummi kanske så den ligger still) så den ligger platt.

Tack för en mycket bra recension!

Efter en veckas användande av nya Ipad 9,7-tum tillsammans med Apple pencil så håller jag med om att den känns som en mycket bra surfplatta. Vad som kommer fungera och inte med nya produkttyper som watch och pencil vet man ju inte och förrän man haft produkterna ett tag. Jag tror dock inte att Apple behöver se Ipad som en ersättare till Mac, och jag är inte alls lika säker på att de inte kommer kunna visas vid samma event. Själv ser jag det inte som ett antingen eller, utan som ett både och.

På mitt skrivbord har jag nu både en mac och en iPad, och det är en uppsättning som känns mycket bra. Jag kan exempelvis på Ipaden ha mail och Omnifocus(att-göra-lista) igång med delat fönster, samtidigt som jag håller på att arbeta med något på macen. De fungerar ju också väldigt bra tillsammans. Exempelvis kan jag på macen exportera ett längre mail till pdf, flytta över det med airdrop till min iPad, importera pdf'en till Notability, gå iväg med den och prata med en kollega, och i notability göra anteckningar samtidigt som jag spelar in vad jag och kollegan säger.

Jag är fortfarande inte säker på om iPad tillsammans med apple pencil kommer kunna ersätta mina anteckningsblock, men efter en veckas användande av appen Notability så tycker jag det är en väldigt bra app. Just funktionen att synka ljudinspelningar med vad man antecknar är väldigt bra. Notability fungerar också lite som en pdf-läsare, vilket jag inte riktigt hade väntat mig.

  • Medlem
  • 2016-04-09 07:05
Ursprungligen av mattiL:

Men, men, den där utstickande kameran.. :/

Jag håller med om att det hade varit bättre om den inte stack ut. Men efter att ha testat kan jag konstatera att plannan inte vickar när den ligger på ett bord även. Jag fattar inte hur det funkar men det funkar...

Jag är tyvärr inte så imponerad. Äger idag en en Ipad Air 2 och hade hoppats på fler goda själv till att uppgradera. Men väldigt svårt att motivera i dagsläget.

Senast redigerat 2016-04-09 20:02
Ursprungligen av Popelipop:

Jag är tyvärr inte så imponerad. Äger idag en en Ipad Air 2 och hade hoppats på fler goda själv till att uppgradera. Men väldigt svårt att motivera i dagsläget.

Sitter också med en iPad Air 2, kommer inte uppgradera till Pro nu. Air 2 är fortfarande en toppen iPad.
Men visst skulle det vara nice med pennan. Det är framförallt det som lockar. Men inget som motiverar köp tillräckligt mycket nu. Skulle inte hinna leka med den så mycket ändå just nu. ?
Jag låter nästan alltid produkterna växa lite innan jag uppgraderar. Barnsjukdomar brukar ju försvinna i senare versioner.
Plus det som man ibland skulle vilja fanns där i starten, brukar ju dyka upp senare.

Försöker komma på något jag saknar hårdvarumässigt och det enda jag kan komma på är Force touch.
Sen vill man ju alltid ha den snabbare och mer av allt, men det är ju inte riktigt en funktion.

Jag tror att vi får vänta 2 år på en uppdatering, så det här är verkligen ett köp om man har pengar över.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2016-04-14 10:07

Hej

I söndags gick jag och köpte iPad Pro 9,7 256 wi-fi. Fanns ingen fodral till denna däremot sa försäljaren att en smart case till air 2 skulle fysiskt passa. Som jag nu vet så stämmer det inte tack vare magneternas placering diffar... I alla fall ville jag bara varna då när jag tog ut paddan från Apples case så lyckades jag böja den sidan med den ny 3 poliga kontakten! Nej, tog inte i för kung och fosterland och nej det var bara en liten men tydlig böj. Goda nyheterna var att det tog inte alls mycket att böja tillbaka den... 10000 för en ömtålig platta... Onsdag åkte jag tillbaka och byte ut den till en mini4 under tiden så får Apple fundera om... Är det bara jag eller tröttnar någon annan på dessa tunna böjbar maskiner (iPad, iPhone)?
Glad att SE har kommit..

Återigen, sidan med nya kontakten är löjligt mjuk... Kanske kan man förvänta sig detta om man borrar 3 stora hål i ramen...

  • Medlem
  • 2016-04-14 19:51
Ursprungligen av Adam 99:

Hej

I söndags gick jag och köpte iPad Pro 9,7 256 wi-fi. Fanns ingen fodral till denna däremot sa försäljaren att en smart case till air 2 skulle fysiskt passa. Som jag nu vet så stämmer det inte tack vare magneternas placering diffar... I alla fall ville jag bara varna då när jag tog ut paddan från Apples case så lyckades jag böja den sidan med den ny 3 poliga kontakten! Nej, tog inte i för kung och fosterland och nej det var bara en liten men tydlig böj. Goda nyheterna var att det tog inte alls mycket att böja tillbaka den... 10000 för en ömtålig platta... Onsdag åkte jag tillbaka och byte ut den till en mini4 under tiden så får Apple fundera om... Är det bara jag eller tröttnar någon annan på dessa tunna böjbar maskiner (iPad, iPhone)?
Glad att SE har kommit..

Återigen, sidan med nya kontakten är löjligt mjuk... Kanske kan man förvänta sig detta om man borrar 3 stora hål i ramen...

Jag har inte upplevt några problem, men tråkigt att det gick dåligt i ditt fall. Bra att du bytte ut din defekta produkt mot en ny, det är ju ändå försäljaren som har gett dig felaktig information.

De som tänker "jag kommer ändå inte använda Smart Connector, så det spelar ingen roll om de slutar fungera, och då kan jag använda Smart Case för iPad Air ändå", det är fyra högtalare på iPad Pro och inte två som på iPad Air. Använd rätt tillbehör till rätt produkt!

Frågor om iPad pro;
Vad kan man göra med en iPad 12,9 som man inte kan göra med denna 9,7? Är 12,9 mer som en arbetsredskap som man kan koppla till en server?

Ursprungligen av calinou:

Frågor om iPad pro;
Vad kan man göra med en iPad 12,9 som man inte kan göra med denna 9,7? Är 12,9 mer som en arbetsredskap som man kan koppla till en server?

http://www.apple.com/se/ipad/compare/

Ursprungligen av calinou:

Frågor om iPad pro;
Vad kan man göra med en iPad 12,9 som man inte kan göra med denna 9,7? Är 12,9 mer som en arbetsredskap som man kan koppla till en server?

Det finns egentligen inget funktionsmässigt som skiljer de båda åt, förutom just att skärmen är större. Det finns en del mindre skillnader, men inget som innebär något du "kan göra" med den större men inte med den mindre.

Ursprungligen av jakobnilsson:

Det finns egentligen inget funktionsmässigt som skiljer de båda åt, förutom just att skärmen är större. Det finns en del mindre skillnader, men inget som innebär något du "kan göra" med den större men inte med den mindre.

Tack för svaret. Kan man lägga mera ram i en iPad?

Ursprungligen av calinou:

Tack för svaret. Kan man lägga mera ram i en iPad?

Nej, det går inte.

  • Medlem
  • 2016-04-25 19:50

Min iPad Pro 9.7" 128 GB beräknas anlända på fredag. Jag hittar dock inget bra skärmskydd/displayskydd, har ni andra hittat något bra? Vill gärna ha något på skärmen som skyddar lite extra. Letat överallt, men hittar inget bra och alla har typ negativa recensioner.

Ursprungligen av WiFi:

Min iPad Pro 9.7" 128 GB beräknas anlända på fredag. Jag hittar dock inget bra skärmskydd/displayskydd, har ni andra hittat något bra? Vill gärna ha något på skärmen som skyddar lite extra. Letat överallt, men hittar inget bra och alla har typ negativa recensioner.

Jag har en likadan (9,7" 128GB), kör dock aldrig aldrig med displayskydd (om det är film osv du menar), men har detta http://www.monocozzi.com/product/lucid-transl....

Väldigt nöjd med det, kan rekommenderas.

  • Medlem
  • 2016-04-26 08:38
Ursprungligen av keptang:

Jag har en likadan (9,7" 128GB), kör dock aldrig aldrig med displayskydd (om det är film osv du menar), men har detta http://www.monocozzi.com/product/lucid-transl....

Väldigt nöjd med det, kan rekommenderas.

Jag menar film, men tack ändå! Det där kollar jag vidare på.

Som det tyder av artikeln så är det en förutsättning att iPad Pro 9.7 används parallellt med en dator om den ska vara till nytta - i synnerhet arbetsmässigt?

Ni som använder den för jobbet - det skulle vara intressant att veta mer om dess potential som arbetsredskap; på vilket sätt använder ni den (och ev. men tillbehören, datorn) och med vilka appar?

  • Medlem
  • 2016-04-26 16:29

@jakobnilsson hur stor är skillnaden mellan iPad Pro Smart Keyboard 9.7" och 12.9"? Funderar att skaffa en sådan men vet inte om det går snabbt/är effektivt?

1
Bevaka tråden