Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone SE och nya Ipad Pro går nu att beställa

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu går det att beställa både Iphone SE och Ipad Pro 9,7 från Apples svenska webshop, med leverans från 4 och 5 april.

Läs hela artikeln här

Beställt!

Ursprungligen av pushloop:

Beställt!

Vad blev det? ?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2016-03-29 21:51

Ska köpa ny ipad så fort jag hittar någonstans att köpa i norrköping! Tänkte även sälja min 12 macbook och byta in ipad mini 4 i samband med de. Sen är jag redo att leva i post-PC-världen!

4695kr för billigaste varianten är ändå inte " billigt". Snackades det inte om ett lägre pris.
Skulle dock inte fungera för mig. Sitter man med en iPhone 6S Plus är storleken många år tillbaka i tiden - och synen/åldern stannar inte i utvecklingen.
Men sitter man med en 4S är det ett steg uppåt - prestandamässigt. ?

Tog och beställde en rymdgrå 64gigare till brorsan som snart fyller år Han har kämpat på med en vanlig 5:a sen några år tillbaka. Detta borde bli ett rejält lyft för honom

Ursprungligen av jakobnilsson:

Vad blev det? ?

64GB silver/vit. Övervägde en rosa guld för att sticka ut

En 64GB silver beställd strax efter tolvslaget. Men då Apples hemsida inte tillät mig att fortsätta med beställningen ännu kl 00.10 den 29:e (trots åtskilliga omladdningar), blev det MacForum som fick ynnesten.

Skall byta upp mig från en 4s (som f.ö. nog kommer att tjäna ett par år till i familjen).

  • Medlem
  • 2016-04-02 04:58

Min iPad Pro kommer på måndag ?

Om någon är intresserad av en iPad Air med 128 GB minne så skicka ett PM...

Ursprungligen av MP:

Min iPad Pro kommer på måndag ?

Om någon är intresserad av en iPad Air med 128 GB minne så skicka ett PM...

+1 på den

  • Medlem
  • 2016-04-03 21:59

Jag vill slutföra ordern men det känns helt enkelt för kostsamt för mig just nu. Hur gjorde ni andra, köpte ni cover och case eller har ni hittat något bra tredjepartsfodral? Jag funderar på case och cover eller case och keyboard. Ska slutföra ordern så snabbt jag har råd men är helt enkelt nyfiken över hur ni andra har gjort. Tråkigt att det inte finns något smart keyboard i svensk version..

Ursprungligen av WiFi:

Jag vill slutföra ordern men det känns helt enkelt för kostsamt för mig just nu. Hur gjorde ni andra, köpte ni cover och case eller har ni hittat något bra tredjepartsfodral? Jag funderar på case och cover eller case och keyboard. Ska slutföra ordern så snabbt jag har råd men är helt enkelt nyfiken över hur ni andra har gjort. Tråkigt att det inte finns något smart keyboard i svensk version..

Finns svensk/nordiskt keyboard både till iPhone och iPad. Har både till iPhone 6S+ och iPad Pro.

  • Medlem
  • 2016-04-03 23:25
Ursprungligen av adress@mac:

Finns svensk/nordiskt keyboard både till iPhone och iPad. Har både till iPhone 6S+ och iPad Pro.

Vilket keyboard menar du? Det finns inget svenskt Smart Keyboard till iPad Pro 9.7".

http://www.apple.com/se/shop/product/MM2L2SZ/...

Ursprungligen av WiFi:

Vilket keyboard menar du? Det finns inget svenskt Smart Keyboard till iPad Pro 9.7".

http://www.apple.com/se/shop/product/MM2L2SZ/...

Det finns mängder med 3:e-parts svenska tangentbord.

Men, jag kör på ett Smart eftersom jag ofta växlar mellan olika språk. Tittar sällan på tangenterna. Om man ska skriva engelska på ett svenskt eller svenskt på ett engelskt spelar mindre roll. Man skulle bara önska att iPad betedde sig som en Mac - dvs layouten på tangenterna inte ändrar sig bara för att man växla inmatningsspråk. Klarar numera även kyrilliskt på svenskt/engelskt.

Ursprungligen av pmarriott:

Det finns mängder med 3:e-parts svenska tangentbord.

Men, jag kör på ett Smart eftersom jag ofta växlar mellan olika språk. Tittar sällan på tangenterna. Om man ska skriva engelska på ett svenskt eller svenskt på ett engelskt spelar mindre roll. Man skulle bara önska att iPad betedde sig som en Mac - dvs layouten på tangenterna inte ändrar sig bara för att man växla inmatningsspråk. Klarar numera även kyrilliskt på svenskt/engelskt.

Layouten ändrar sig när man växlar språk i OS X, framförallt när det gäller specialtecken.

Ursprungligen av pushloop:

Layouten ändrar sig när man växlar språk i OS X, framförallt när det gäller specialtecken.

Ja, om du ändrar tangentbordslayout. Men du kan fortfarande skriva och ha stavningskontroll på svenska/engelska/tyska mm utan att layouten ändras.

Avslagen försäljning av iPhone SE över första veckoslutet påstår MacRumors.

Betyder det att jag kan få min telefon lite snabbare, då!?

  • Medlem
  • 2016-04-04 20:55
Ursprungligen av MP:

Min iPad Pro kommer på måndag ?

Om någon är intresserad av en iPad Air med 128 GB minne så skicka ett PM...

Den har kommit???

Ursprungligen av johan_tanying:

Avslagen försäljning av iPhone SE över första veckoslutet påstår MacRumors.

Betyder det att jag kan få min telefon lite snabbare, då!?

Betyder snarare att det är många olika bud om försäljningen - eftersom Apple inte kommenterar.
Vad jag förstår är väl Asien - när det gäller SE - den viktigaste marknaden. 3.5 miljoner enheter förbeställning i China talar sitt tydliga språk. Skall bli intressant att följa utvecklingen.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2016-04-15 17:22

Jag är svag, var och hämtade en iPad Pro 9,7 på elektronikaffären i stan, rea för 5999.
Min iPad Air 2 fick frun ta över.

1
Bevaka tråden