Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Apple utvecklar ny batteriteknik

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple utvecklar en ny typ av batterier som ska förlänga batteritiden ordentligt i enheter som Mac, Ipad och Iphone.

Läs hela artikeln här

Ett av de trevligaste ryktena på mycket länge!

Den som kan revolutionera batteriet - både hög- och lågspänningsmässigt - kommer att bli världens rikaste man/kvinna och grunda världens största framtida företag.
Naturlagarna verkar dock hindra oss från att lagra el på det sätt vi vill. Jag - och många fysiker och kemister - ser ingen revolution längs horisonten. Apple kan nog fixa en lågspänningslösning som kanske ger 10-20% mera. Vi får se.

Om jag handlade med aktier så skulle jag i alla fall köpa aktier i intressanta batteriföretag (Tesla kanske) - alltså ackumulatorer. I framtiden kommer hundratals miljoner batterier sitta på husväggar, i garage, på vindar, i källare. Stora som en eller ett par resväskor - seriekopplade efter behov. En standard kommer att utvecklas (kontakter etc) - eller två standarder så klart; en amerikansk och en europeisk (vilken asien anammar törs jag inte gissa denna gång...kanske olika på olika ställen i asien).

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-03-30 10:41

Det pågår forskning/utveckling av grafénbatterier, vilket verkar kunna revolutionera världen
http://www.husbilhusvagn.se/nyheter/ny-batter...

1
Bevaka tråden