Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Här är det nya i IOS 9.3

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apples senaste version av operativsystemet IOS 9 bjuder på flera nya funktioner, och här lista 99mac en hel del av dem.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2016-03-23 08:34
Ursprungligen av Redaktionen:

Apples senaste version av operativsystemet IOS 9 bjuder på flera nya funktioner, och här lista 99mac en hel del av dem.

Läs hela artikeln här

Är det någon som får 3D Touch att fungera till Väder-appen? I den här videon https://youtu.be/wo1EoOwWfjw?t=79 så ser man att Väder-appen har fått 3D Touch-funktion men jag får inte det till att fungera.

@macki81, ja det fungerar för mig på 6S.

Funkar här med, fast jag använder vare sig den värdelösa väder-appen eller ser någon mening med 3D-touch.

Carplay via Blåtand? Användarkonton på ipad?

Ursprungligen av Redaktionen:

Apples senaste version av operativsystemet IOS 9 bjuder på flera nya funktioner, och här lista 99mac en hel del av dem.

Läs hela artikeln här

Inget nytt om att Carplay ska börja fungera med blåtand, jag läste om att nån biltillverkare hade visat det på nån mässa och apple hade slagit dom på fingrarna då det inte "fanns" på riktigt, alltså med apples godkännande! Inget om ipad och användarkonton?

Ursprungligen av macki81:

Är det någon som får 3D Touch att fungera till Väder-appen? I den här videon https://youtu.be/wo1EoOwWfjw?t=79 så ser man att Väder-appen har fått 3D Touch-funktion men jag får inte det till att fungera.

Jag var tvungen att öppna appen först. Efter det fick jag upp 3D Touch-alternativen från hemskärmen.

  • Medlem
  • 2016-03-23 09:33

Exakt hur gör jag för att skapa en anteckning med lösenkod? Eller hur gör jag för att konvertera mina gamla anteckningar så de får lösenkod?

Ursprungligen av Dalle:

Exakt hur gör jag för att skapa en anteckning med lösenkod? Eller hur gör jag för att konvertera mina gamla anteckningar så de får lösenkod?

Bökigt.
http://appleinsider.com/articles/16/03/22/how...

Fått lite cold turkey här.. 6S stänger av sig och klagar på att batteriet är slut även fast det finns 40-60% kvar. Någon med liknande strul?

Ursprungligen av lellemars:

...Inget om ipad och användarkonton?

Ha inte för stora förhoppningar kring det.

Om jag får gissa, så kommer det aldrig att införas.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-03-23 11:02
Ursprungligen av D_Odell:

Fått lite cold turkey här.. 6S stänger av sig och klagar på att batteriet är slut även fast det finns 40-60% kvar. Någon med liknande strul?

Se här.

  • Medlem
  • 2016-03-23 12:15

Hittar tyvärr ingen meny för att göra en säker anteckning. Finns bara "skriv ut" och "kopiera" att välja på.
(Nej, den är inte dold under "mer". Och ja, jag skapade en ny anteckning)

Ursprungligen av Dalle:

Hittar tyvärr ingen meny för att göra en säker anteckning. Finns bara "skriv ut" och "kopiera" att välja på.
(Nej, den är inte dold under "mer". Och ja, jag skapade en ny anteckning)

Jag ser den.

  • Medlem
  • 2016-03-23 12:28

Surt. Undra vad det kan bero på. Jaja, det är ju inte världsviktigt.

Ursprungligen av Dalle:

Surt. Undra vad det kan bero på. Jaja, det är ju inte världsviktigt.

Antar att du har uppdaterat även om du möjligtvis sitter på publika betan?

  • Medlem
  • 2016-03-23 13:04

@barbapappa_86 Det är den skarpa 9.3, ingen beta. Beta körde jag bara på min iPad Mini

Ursprungligen av Dalle:

@barbapappa_86 Det är den skarpa 9.3, ingen beta. Beta körde jag bara på min iPad Mini

Då tippar jag på att det är den här som gäller:
http://www.99mac.se/forum/t/301416-felsoka-ip...

  • Medlem
  • 2016-03-23 13:33

Lösningen var enkel.
Iom att jag endast kört anteckningarna lokalt på telefonen utan att dela dem via iCloud så var jag först tvungen att slå på iCloud-delningen så Anteckningar-appen uppdaterades. Sedan fungerade det fint.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2016-03-24 21:38
Ursprungligen av kafferast:

Jag var tvungen att öppna appen först. Efter det fick jag upp 3D Touch-alternativen från hemskärmen.

Tack för hjälpen

Saknar låsikonen

Jag har ingen låsikon när jag trycker på dela. Det som kommer fram är bara kopiera och skriv ut. Jag har uppdaterat till sista versionen av ios. Hur gör jag?

Ursprungligen av Akbeson:

Jag har ingen låsikon när jag trycker på dela. Det som kommer fram är bara kopiera och skriv ut. Jag har uppdaterat till sista versionen av ios. Hur gör jag?

Se 2 inlägg ovanför ditt.

Jahaja!
Sedan uppgraderingen på min iP6, så hänger sig Mailprogrammet när jag klickar på en länk eller pdf, som är medskickat i mailet och jag måste starta om programmet. Samma sak sker med Safari när jag klickar på en sökt länk. Kommer in på nätsidorna om jag knackar in hela adressen, som den skall vara och väl där inne så hänger sig programmet när jag klickar på bilder som kan förstoras via ett klick på förstoringsglaset - typ bilderna här inne på 99mac. Vad göra och har nån annan drabbats av dylikt?

Ursprungligen av [email protected]:

...har nån annan drabbats av dylikt?

Välkänt problem. Det diskuteras t.ex i den här tråden:
http://www.99mac.se/forum/t/317244-safari-opp...

1
Bevaka tråden