Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Det här kan Apple släppa på måndag

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

På måndag kväll intar Tim Cook och hans kollegor scenen för en ny presskonferens. 99mac sammanställer alla rykten och förhandsuppgifter om vad som kan presenteras.

Läs hela artikeln här

Drag-and-drop från Photos kanske kunde komma i den där OS X-uppdaternigen.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Drag-and-drop från Photos kanske kunde komma i den där OS X-uppdaternigen.

Menar du innan man har importerat bildena till Photos-biblioteket? För väl där kan man väl dra ut dem? Har inte hoppat över från iPhoto än, men där funkar det så (tycker dock absolut man borde kunna dra ut bilder från en enhet även innan de importerats).

Gällamde MacBook skulle jag säga att det blir ett ganska stort lyft gällande grafikprestanda (runt 40% bättre), men inte så stort gällande processorn runt 10-15% bättre). Orkar inte bekräfta dessa siffror nu, men vill minnas att det stod så gällande Skylake-versionen som lämpar sig för MacBook.

Ursprungligen av star-affinity:

Menar du innan man har importerat bildena till Photos-biblioteket? För väl där kan man väl dra ut dem? Har inte hoppat över från iPhoto än, men där funkar det så (tycker dock absolut man borde kunna dra ut bilder från en enhet även innan de importerats)..

Alltså, jag har bilder i Photos som jag vill dra till Mail, Skype eller annat program. Men det funkar inte längre som i iPhoto. Man kan dra dem till Finder men inte nåt annat program. Det finns en mediabrowser i open-dialogen men den är tom hos mig.

iOS 9.3 med Classroom, hanterade Apple-ID:n, delade iPadar och liknande håller jag tummarna för.

http://www.apple.com/se/education/preview/

Ursprungligen av marcushedenstrom:

...Det finns en mediabrowser i open-dialogen men den är tom hos mig.

"...you might need to designate a System Photo Library, so other apps can access the photos and videos you want them to use..."

Designate a System Photo Library in Photos

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-03-21 12:14

Och redan är AppleStore nere

1
Bevaka tråden