Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Diablo II får stöd för OS X

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Diablo II är inte bortglömt. En sprillans ny patch ser till att spelet lirar på moderna operativsystem – som OS X.

Läs hela artikeln här

Än så länge går det inte att ladda hem installeraren för OS X, får bara fram för Windows.

Ursprungligen av Segas:

Än så länge går det inte att ladda hem installeraren för OS X, får bara fram för Windows.

Får hoppas den dyker upp snart!

Men sedär, goda nyheter

Hämtat från blizzards forum:
"The new installers are requiring changes that will not finish until tomorrow morning. We're working to get them up as soon as possible. See you soon, Mac players."

Hoppas de löser det snart.

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Får hoppas den dyker upp snart!

Ja, imorgon...sägs det. Men det är ju Blizzard vi pratar om. Soon(tm).

Ursprungligen av sengorin:

Hämtat från blizzards forum:
"The new installers are requiring changes that will not finish until tomorrow morning. We're working to get them up as soon as possible. See you soon, Mac players."

Hoppas de löser det snart.

Ja, jag hittade den tråden strax innan jag såg nyheten här. Ville mest påpeka att det i skrivande stund inte är lönt att jaga installeraren - då den inte existerar än.

  • Medlem
  • Lund
  • 2016-03-11 19:55

Önskar att även första spelet kom till OS X.

Ursprungligen av ducedo:

Önskar att även första spelet kom till OS X.

Eller en x86 version av Warcraft 3...men det finns ju bara för PPC.

Nu får Warcraft III också patch!

15 mars lyder datumen men inget officiellt om att OSX-stöd återkommer.
Misstänker så är fallet ändå.

Ursprungligen av Segas:

Eller en x86 version av Warcraft 3...men det finns ju bara för PPC.

Men det stämmer inte. Det är bara installeraren som tidigare enbart fungerat för PPC och när Apple tog bort Rosetta-stödet gick det inte att installera längre. Men man kunde kopiera över mappen med spelet från en dator som hade det installerat till en Intel-Mac och sen köra det.

Ursprungligen av star-affinity:

Men det stämmer inte. Det är bara installeraren som tidigare enbart fungerat för PPC och när Apple tog bort Rosetta-stödet gick det inte att installera längre. Men man kunde kopiera över mappen med spelet från en dator som hade det installerat till en Intel-Mac och sen köra det.

Jo, det är jag faktiskt medveten om, men jag tänkte mest generellt på dem som inte har den möjligheten. Då är (den tidigare) installeraren ganska värdelös.

Jag tänkte ett par gånger se om man kunde hitta en uppackad/färdig installation, men då skulle det nog inte gå att ändra sin seriekod...och då förlorar man mycket av det roliga online.

1
Bevaka tråden