Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Avsnitt #127: Hoppa mellan OS X och IOS

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den här veckan funderar Ida och Jakob på hur bra det går att börja på något i en Apple-enhet och fortsätta i en annan. Plus att det blir lite spelsnack om vad som uppehåller redaktörerna på fritiden.

Läs hela artikeln här

Undrar om Ida pratar om spelet Knack som hon remotespelade till Ps Vita?

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2016-03-05 11:38

Tyckte att ni pratade för lite om m.nu och Raspberry Pi 3

Har ni köpt in någon RPi3 för test ännu?

Ursprungligen av JohannesKBA:

Tyckte att ni pratade för lite om m.nu och Raspberry Pi 3

Har ni köpt in någon RPi3 för test ännu?

Vi får försöka bättra oss till kommande avsnitt! Vi har ännu inte tagit hem någon Raspberry, men vi smider planer!

Ursprungligen av Cancerman:

Undrar om Ida pratar om spelet Knack som hon remotespelade till Ps Vita?

Steamworld Dig heter det, kom på det efter inspelningen så klart!

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Steamworld Dig heter det, kom på det efter inspelningen så klart!

Finns Steamworld Dig till OS X? Jag tittade precis på Steam men hittade bara till Windows där.

Eller har jag missat något? Verkar vara ett mysigt litet plattformssspel.

Ursprungligen av Segas:

Finns Steamworld Dig till OS X? Jag tittade precis på Steam men hittade bara till Windows där.

Eller har jag missat något? Verkar vara ett mysigt litet plattformssspel.

Jag spelade på PS Vita.

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Jag spelade på PS Vita.

Aha, det var där Vita kom in i tråden. Ber om ursäkt, ville mest försäkra mig om att jag inte missat en godbit till OS X.

Vad tyckte du om det, rent generellt? Finns det någon motsvarighet som man kanske känner till?

Ursprungligen av Segas:

Aha, det var där Vita kom in i tråden. Ber om ursäkt, ville mest försäkra mig om att jag inte missat en godbit till OS X.

Vad tyckte du om det, rent generellt? Finns det någon motsvarighet som man kanske känner till?

Vill minnas att jag berättar att det går att fjärrspela PS-spel på PS Vita redan nu, och att det också kommer gå med Mac/pc när uppdateringen kommer.

Jag gillar spelet! Lite mysigt så där och klurigt. Känner tyvärr inte till något liknande för OS X.

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Vill minnas att jag berättar att det går att fjärrspela PS-spel på PS Vita redan nu, och att det också kommer gå med Mac/pc när uppdateringen kommer.

Jag gillar spelet! Lite mysigt så där och klurigt. Känner tyvärr inte till något liknande för OS X.

Jag har vare sig en traditionell "PC" eller PS Vita. Men jag ska hålla ögonen öppna, det verkar som du skriver, vara ett riktigt mysigt spel.

Ursprungligen av Redaktionen:

Den här veckan funderar Ida och Jakob på hur bra det går att börja på något i en Apple-enhet och fortsätta i en annan. Plus att det blir lite spelsnack om vad som uppehåller redaktörerna på fritiden.

Läs hela artikeln här

Kul program ?
Väckte lite tankar om framtiden. Vad skall ni göra med all extra tid nu när ni inte behöver göra något hemma?

Kommer 99mac ge sig ut och utforska rymden som i StarTrek eller bli Netflix-knarkare med ett Coca Cola beroende?

Ser fram emot utvecklingen, kommer det bli ringarna runt Saturnus eller Bilringar som i Wall-E

Ursprungligen av Ancientdragon:

Kul program ?
Väckte lite tankar om framtiden. Vad skall ni göra med all extra tid nu när ni inte behöver göra något hemma?

Kommer 99mac ge sig ut och utforska rymden som i StarTrek eller bli Netflix-knarkare med ett Coca Cola beroende?

Ser fram emot utvecklingen, kommer det bli ringarna runt Saturnus eller Bilringar som i Wall-E

Jag hoppas självklart på att det blir rymdresor! Men jag vill bara träffa snälla och trevliga aliens...

1
Bevaka tråden