Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

7 anledningar att köra Iphone och Mac

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

IOS-enheter och Macar är bra produkter var för sig, men blir ännu lite bättre tillsammans. 99mac ger 7 tips och tricks som du kanske inte redan känner till.

Läs hela artikeln här

Safari är tyvärr inte så imponerande, åtminstone inte på iOS. Visst, synkning i all ära, men det är inget som är specifikt för bara Safari, det finns i alla miljöer och varianter.

Vad som saknas i Safari är stöd för saker och ting som finns naturligt i många andra webbläsare. Problemet är att i iOS går det inte att byta "default" webbläsare.

Sen är Apple så snikna med stöd för format både i mobiltelefoner och OS X, däremot går det att lösa med tredjepartsprogram. Apple lyssnar dessutom inte ett skit på sina användare, det är ett faktum.

...det är ju bara att se vad som planeras inför iOS 10. Vilket skämt.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2016-02-28 19:56
Ursprungligen av Segas:

Vad som saknas i Safari är stöd för saker och ting som finns naturligt i många andra webbläsare.

T.ex.?

Ursprungligen av planB:

T.ex.?

.webm, som ett tidigare exempel. Ett smidigt format som används flitigt. Jag kan inte ens se ett klipp av den typen utan att behöva installera VLC på mobilen...då gör man något riktigt fel som utvecklare.

  • Medlem
  • International user
  • 2016-02-28 21:53
Ursprungligen av Segas:

Safari är tyvärr inte så imponerande, åtminstone inte på iOS. Visst, synkning i all ära, men det är inget som är specifikt för bara Safari, det finns i alla miljöer och varianter.

Vad som saknas i Safari är stöd för saker och ting som finns naturligt i många andra webbläsare. Problemet är att i iOS går det inte att byta "default" webbläsare.

Sen är Apple så snikna med stöd för format både i mobiltelefoner och OS X, däremot går det att lösa med tredjepartsprogram. Apple lyssnar dessutom inte ett skit på sina användare, det är ett faktum.

...det är ju bara att se vad som planeras inför iOS 10. Vilket skämt.

De saker som införts i iOS visar tvärtom att Apple lyssnar på sina användare.

Var kan jag läsa om Apples planer för iOS 10?

Ursprungligen av zappee:

De saker som införts i iOS visar tvärtom att Apple lyssnar på sina användare.

Utveckla gärna hur du menar att "de saker som införts i iOS visar tvärtom att Apple lyssnar på sina användare". I min värld så har Apple valt att strunta i ganska mycket - både historiskt och i nutid. T.ex det enkla lilla grej som påpekats om att kunna välja en standardapp för webbläsare. Lika så att faktiskt slippa iTunes och kunna lägga in filer via utforskaren/Finder.

Ursprungligen av zappee:

De saker som införts i iOS visar tvärtom att Apple lyssnar på sina användare.

Var kan jag läsa om Apples planer för iOS 10?

Jag tycker själv precis tvärtom, men det beror väl på mycket vad man använder i iOS och OS X. Du kan googla dig fram till nyheter kring iOS 10; det mesta är rykten dock, men bara det bådar ju inte gott.

1
Bevaka tråden