Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Raspberry Pi 3 lanseras på skottdagen

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den lilla enkortsdatorn Raspberry Pi lanseras i en ny version på det ovanliga datumet 29 februari.

Läs hela artikeln här

Hallelujah! I love Raspberry...och en vacker dag ska jag hitta något sätt att använda den på. (jag har redan medialösning och övervakningslösning).
Hittios har jag bara njutit av minimalismen och den råa funktionaliteten och lekt med Linux...men en dag ska jag äntligen få användning för en Raspberry.

Har 3;an Gigabit Ethernet och SATA så öppnas ju helt nya dörrar - snabbt nätverk och en SSD kopplad hamnar man plötsligt på en ny nivå. USB3 blir det ju, men det är av mindre betydelse.

Några rykten om specifikationerna än?

Litet tips för de som är intresserade av Raspberry. Programmeringsspråket Xojo (xojo.com) gör att man kan skriva program till Raspberry på en Mac. Kan för övrigt även användas för utveckling till Mac, Windows, Linux och IOS med samma språk och i stort sett identisk källkod.

Ursprungligen av isaklofgren05:

Några rykten om specifikationerna än?

4-kärning 64-bitars ARM Cortex-A53, upp till 50 snabbare än föregångaren.
b/g/n WiFi + Bluetooth 4.0.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-03-01 19:44
Ursprungligen av Demiurgen:

Hallelujah! I love Raspberry...och en vacker dag ska jag hitta något sätt att använda den på. (jag har redan medialösning och övervakningslösning).
Hittios har jag bara njutit av minimalismen och den råa funktionaliteten och lekt med Linux...men en dag ska jag äntligen få användning för en Raspberry.

Har 3;an Gigabit Ethernet och SATA så öppnas ju helt nya dörrar - snabbt nätverk och en SSD kopplad hamnar man plötsligt på en ny nivå. USB3 blir det ju, men det är av mindre betydelse.

Seedbox?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2016-03-01 20:35

Har idag två stycken Raspberry Pi:

  1. Kör OSMC som mediacenter

  2. Använder jag till att visa olika väderdata från SMHI på en Displayotron 3000

Måste hitta på en ny uppgift för denna!

Senast redigerat 2016-03-01 20:54
1
Bevaka tråden