Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

airplay lagg via atv4

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

har problem med airplayen från min macbook till min aptå 4 laggar, så här ser mitt nätverk ut.
Mitt modem är uppkopplat till en router som är trådat till nätverksuttag runt om i huset, den har även wlan men pga att routern är i garaget har jag en extender i huset, jag har min macbook kopplat till wlan (extendern) och apple tvn är kopplad vid lan till routern garaget, jag har prövat och koppla båda till extendern men upplever ingen direkt förbättring, spelar fiberhastigheten in i airplay eller är det endast de lokalnätverket? min router Asus N66U och min extender är en asus ac 52
några tips va man kan göra?

Senast redigerat 2016-02-11 05:02

Vad är det som laggar? Ljud eller bild? Och speglar du skrivbordet?

Det har inget att göra med din uppkoppling.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-02-11 12:04

Streamar du från Internet till din Mac trådlöst, och sedan till din ATV också trådlöst, så går strömmen trådlöst via din router tre gånger.
Testa med kabel om du får samma lagg.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-02-11 12:43

Först bara en koll: Jag tolkar dig som att du har "extendern" kopplad med tråd från routern så att du inte bara trådlöst utökar wlan från routern, det ger dålig prestanda.

Som Kenjon säger, låt så lite som möjligt gå i luften för bästa prestanda. Eftersom du kan koppla ihop dina enheter flera olika vägar kan det vara svårt att hitta vad som är flaskhalsen. Det finns en app som heter Wifi SpeedTest som finns både för AppleTV och iOS och Mac. Med det kan du kolla hastigheten som uppnås mellan två olika punkter i ditt nät när du kopplar olika vägar. Appen funkar alltså lika bra om du bara har AppleTV eller Macen kopplad via tråd. Det kan ju t.o.m. vara en skadad ethernetkabel någonstans.

1
Bevaka tråden