Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Titta på min hemsida också.

Tråden skapades och har fått 47 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Angående logotypförslag för 99mac. Jag jobbar med säsong 5 av Gladiatorerna just nu och det är rätt mycket att göra.
Jag skulle gärna göra ett par förslag till 99mac, men jag vet inte vad jag kan lova. Det blir helt enkelt så att ifall jag får tid och lust över efter en dag vid Photoshop och After Effects så jobbar jag fram en logo.
Det kan hända närsomhelst, men jag lovar ingenting.

Dock hade det varit roligt att bidra med nånting till en av mina favoritsidor!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Jocke Anka
Det är sant. Telia tyvärr...

Å så borde jag ha en domän...

Domän, gratis hos eu.org
Skaffade själv en och har nu egen DNS, till o me - kul när man kan styra ALLT själv.
Gillar du inte namnen man kan ha på eu.org, så skaffar man nån cool redirection på dyndns.org.
kör så det ryker!

Eller så lägger man ut någon hundralapp per år på att köpa en riktig domän och ett billigt webbhotell.

Hej!

Nu har jag gjort lite uppdateringar på min hemsida för de som är intresserade. Kommentarer mottages tacksamt.

Skriv gärna i min nya gästbok också.

Hoppas ingen ser detta som reklam och tar illa vid sig. Jag tycker bara det är kul att visa vad jag gjort den senaste tiden och prata lite runt det...

go.to/joachim.ljunggren

Ja du imponerar mäktigt på en spak apa som mig i alla fall!!!
Mycket snygga alster. Din showreel var grym!!
Keep up the good work!!!!!

T-son

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-04 20:09

Har du månne något att göra med att säsong fem av Gladiatorerna kallas G5? Eller finns det fler Apple-vänliga personer på TV4...?

Hej.

Tack för kritiken!

Jag har designat och gjort logon och grafiken till trailers som går nu. Till själva programmet har jag gjort vinjett och all annan grafik.
Själva namnet G5 kom nog den exekutiva producenten på om jag inte minns fel. G står för Gladiatorerna och 5an för säsong 5. Det blev ett kul kodord helt enkelt. Tror inte hon visste om att Apple kallade sina för G5, men jag var snabb att poängtera!
Själva programmet kommer att heta Gladiatorerna som vanligt. G5 är bara en "bi-logo"...

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2004-01-04 22:39

Jocke Anka:

Är det du som skapat " Vita lögner " logan?

doGG:
Ja, tillsammans med Henrik Gustavsson som jobbade på MTV då. Jag gjorde korset och stålytan. Han hittade typsnittet som jag sen "stålade" till.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-01-04 22:57

Uff! Riktigt imponerande!

Helt sjukt alltså...

  • Medlem
  • 2004-01-05 00:02

Grymt imponerad…

  • Oregistrerad
  • 2004-01-09 13:19

Varför är Hr. Anka så bra och jag så dålig?

  • Oregistrerad
  • 2004-01-09 13:42

Jag instämmer med flera av de föregående talarna: skaffa ny host samt en domän nu!

Ful-URL samt reklam ger inget bra intryck. På vanliga privata hemsidor spelar det inte så stor roll, men proffsprylar på den här nivån bör serveras som det anstår dem.

joachimljunggren.com är ledigt.

Hej. Tack för allt beröm!

Jag har varit fast anställd men går över till frilans nu. Förr funkade det att ha sidan på V3 men inte nu längre. Förr var det mest en kul grej...

Jag ska skaffa se-domän snart så fort allt är igång. Det är så mycket att göra nu och så lite tid över till all administration. Det kommer!

OJ OJ OJ!
Den finns nu!

www.joachimljunggren.com

Det förra inlägget var dessutom nr 100!

Såg att du hade skrivit docusoap, det heter reallityshow (osäker på stavningen) på engelska i alla fall i USA, vet ej om det heter samma sak i Storbritanien och Australien. Där kanske du har rätt.

Tack för tipset!

Jag tror det kallas för docusoap, eller så kanske det bara är svengelska? Men jag tror nog faktiskt att jag ändrar till realityshow (Verkliget? Nja...)

Bevaka tråden