Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Canon i-sensys LBP6030w och mail på iPad

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skaffade en sådan för den trådlösa nätverksfuntionen. Laddade hem Canon Business och skrev ut ett fotografi. Helt ok men omöjligt för mig att lista ut hur jag skall få ett mejl utskrivet från iPad. Nån som listat ut det eller har idéer om saken. Sparsamt med uppgifter på nätet tycker jag.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-01-16 10:35

Det går inte att skriva ut epost-text enligt Canons support
http://goto.canon.co.th/officemobileprinting/...
Däremot bör det gå att skriva ut en epost-bilaga genom att via dela-menyn (fyrkant med pil) starta Canon-appen

(Diskussionen som länkas i föregåenee inlägg handlar om Airprint som denna skrivare inte är kompatibel med)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-01-16 13:26
Ursprungligen av Aberdeen Angus:

Skaffade en sådan för den trådlösa nätverksfuntionen. Laddade hem Canon Business och skrev ut ett fotografi. Helt ok men omöjligt för mig att lista ut hur jag skall få ett mejl utskrivet från iPad. Nån som listat ut det eller har idéer om saken. Sparsamt med uppgifter på nätet tycker jag.

Det finns en app som heter PrintCentral Pro (85 kr) för iPad där man enligt uppgift kan skriva ut på vanlig skrivare

Ursprungligen av IngoX:

Det går inte att skriva ut epost-text enligt Canons support
http://goto.canon.co.th/officemobileprinting/...
Däremot bör det gå att skriva ut en epost-bilaga genom att via dela-menyn (fyrkant med pil) starta Canon-appen

Det här gav förklaring. Återstår att testa med bilaga. Delvis redan gjort. Troligtvis blir det att skaffa PrintCentral pro till iPad som nämns i följande uppslag.
Tack för engagemanget, har i åratal haft stort förtroende för kunnandet här.
Magnus

Senast redigerat 2016-01-16 15:37
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-01-16 14:18
Ursprungligen av Gnulia:

Det finns en app som heter PrintCentral Pro (85 kr) för iPad där man enligt uppgift kan skriva ut på vanlig skrivare

PrintCentral kan skriva ut eposttext endast tack vare att den har en egen inbyggd epostklient som man använder istället för Mail.

Det krävs en Airprint-kompatibel skrivare för att skriva ut direkt från Mail-appen, Anteckningar eller Safari i iOS. Flera skrivartillverkare har egna appar som löser utskrift av web-sidor genom en inbyggd webläsare. Däremot inte epost, förutom att bifogade dokument ju kan öppnas i deras skrivar-app genom dela-menyn

Canon föreslår i sin supporttext att man kan ta en skärmbild av mailet och skriva ut bilden, men det är ju ingen riktig lösning. Däremot kan man ju kopiera över mailtexten till någon ordbehandlings-app, tex Pages och skriva ut som pdf.

Ursprungligen av Gnulia:

Det finns en app som heter PrintCentral Pro (85 kr) för iPad där man enligt uppgift kan skriva ut på vanlig skrivare

Tackar för det. Träffade mitt i prick.
Det blir mitt val.
Magnus

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-01-17 18:03

HandyPrint är en liknande (?) app, ligger i bakgrunden på en Mac och funkar som en AirPrint-skrivarserver.

1
Bevaka tråden