Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

fileöverförings problem (failad transfer, vart är filerna?)

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hoppas tråden hamnat rätt, ny här. mac fantast sedans ett par år tillbaka.

jag har råkat ut för nåt slags fel vid en större filkopiering (1,8 TB). jag blev utloggad efter 92gb, antar att nåt hängde sig? nu är första mappen borta från disken jag kopierade ifrån (dumt att flytta och inte kopiera) hela mitt musikarkiv jag samlat på mig under 15 år det gäller så jävligt trist detta. och alla mappar som skulle kopieras syns utgråade på disken de ska flyttas till. går inte browsa.

kollar man i terminal under volumes kan man gå in i den mappen som börjat flyttas, men ser inte ut som allt är med. gissar att det var mer än 92gb där.

testat att reparera skivan utan framgång. saknar det där fixa behörigheter som fanns i yosemite skivverktyget. men kanske inte hjälper här.

båda diskarna har osx journaled filsystem. båda är usb.

datumen är 1984 på de gråa filerna, kanske det som är fel?

kollat vidare, funkade inte att byta datum (touch -t ###.. sökväg).

hela mappen var inte kopierad. det är första huvud mappen _Musik i strukturen, funkat fram tills undermappen på bokstaven L. så allt är inte borta men extremt trist hur som..

går att komma in i utgråade mappen via terminal och i finder om man kör gå till mapp. i finder väl inne i mappen är inget utgråat och det som finns där verkar OK.

jag är lite mer kunnig på windowsplattformen vid sånt här, getdataback for ntfs brukar funka bra. nån som kört någon motsvarighet för osx journaled?

tycker det känns skumt att finder tagit bort orginal mappen som flyttades om det inte var klart och den bara kört ner till L.

har säkerhet vid borttagning på minsta läget, som borde innebära att datablocken är kvar på disken men att filadresserna är borta..? hoppas det går att bygga upp igen på mac som i windows.

extremt klurigt att googla detta! heeelp

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-12-31 16:57

Drar du mellan två volymer ska det kopieras. Drar du till annan plats på samma volym blir det en flytt, vilket går snabbt även med 1.8 TB. Ingen hjälp men jag tycker inte din felbeskrivning verkar ok...?
Ingen backup? Att ha all sin musik (eller något som helst viktigt) utan backup låter inte så bra.
Det bästa räddningsprogrammet jag har testat är DiskWarrior. Om det hjälper dej kan jag dock inte svara på.

Ursprungligen av Diabolik:

hoppas tråden hamnat rätt, ny här. mac fantast sedans ett par år tillbaka.

jag har råkat ut för nåt slags fel vid en större filkopiering (1,8 TB). jag blev utloggad efter 92gb, antar att nåt hängde sig? nu är första mappen borta från disken jag kopierade ifrån (dumt att flytta och inte kopiera) hela mitt musikarkiv jag samlat på mig under 15 år det gäller så jävligt trist detta. och alla mappar som skulle kopieras syns utgråade på disken de ska flyttas till. går inte browsa.

kollar man i terminal under volumes kan man gå in i den mappen som börjat flyttas, men ser inte ut som allt är med. gissar att det var mer än 92gb där.

testat att reparera skivan utan framgång. saknar det där fixa behörigheter som fanns i yosemite skivverktyget. men kanske inte hjälper här.

båda diskarna har osx journaled filsystem. båda är usb.

datumen är 1984 på de gråa filerna, kanske det som är fel?

Till höger?

Till höger?
Förstår inte.

1
Bevaka tråden