Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bilder och synkronisering i iCloud

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-12-29 11:03

Hej,

Har använt Apples produkter i ca 10 år nu. Och nyligen har jag loggat in på iCloud via en webbläsare för första gången. Till min förvåning hittade jag bilder där som jag trodde jag kastat bort för länge sedan. Den äldsta är daterad maj 2010. De verkar ligga i kronologisk ordning med ändå lite huller om buller - vissa kommer från min telefon, andra från iPad och tredje... ja, jag vet inte riktigt. Några kunde jag identifiera komma från GoPro!!!. Som sagt finns det "bortkastade" bilder där men saknas de senaste som jag har på min telefon eller de som är delade av mina vänner.

Under de senaste åren har jag haft en känsla att Apple sprider information mellan mina enheter (och iCloud) utanför min kontroll. Jag känner att jag behöver hjälp med att ta itu med detta. Jag känner att jag inte klarar av detta på egen hand trotts flera försök.

Jag behöver följande:

1. Min telefon backas upp (jag antar till iCloud). Så att om jag tappar bort den eller köper en ny kan jag återskapa all information från den (inkl. bilderna som fysiskt ligger i den). Min åtgärd är att sätta på Säkerhetskopia under Inställningar > iCloud. Är det korrekt?

2. Jag vill inte att något mer kopieras till iCloud eller att enheterna (två Macar och iPad) kommunicerar med varandra på något sätt.

Jag misstänker att det är med den andra punkten jag gjort något fel med. Meddelanden som är avsedda för en enhet poppar upp lite random på andra mina enheter, bilderna som jag trodde var raderade poppar upp lite var som helst (senast på min Mac som jag nyligen uppdaterat till Yosemite).

Hur kan jag bli av med allt som heter synkronisering mellan enheterna att göra? Jag förstår inte hur det fungerar. Vad händer med bilderna om jag raderar dem från iCloud (via webbläsaren)? Försvinner de från de tillhörande enheterna också?

Finns det möjlighet att se bilderna som backas upp från min telefon på iCloud (via en webbläsare)? Kan jag se bilderna som delas av mina vänner på iCloud? Tar de sistnämnda plats på mitt iCloud konto?

Som ni ser är det många frågor. Jag skulle vara jättetacksam om någon förklarar för mig vilka inställningar som fattas för att synkroniseringshelvetet ska upphöra.

Vill du inte att något synkas så stänger du av Bilder osv. i iCloud-inställningar på dina iOS-enheter, samma sak med OS X.

Stänger du av det så kan du inte se bilderna på webben. Finns då endast i din säkerhetskopia.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-12-29 12:01
Ursprungligen av keptang:

Vill du inte att något synkas så stänger du av Bilder osv. i iCloud-inställningar på dina iOS-enheter, samma sak med OS X.

Stänger du av det så kan du inte se bilderna på webben. Finns då endast i din säkerhetskopia.

Tack keptang för det snabba svaret! Dock behöver jag lite förklaring.

På min telefon under Inställningar > iCloud > Bilder finns det tre alternativ:

- iCloud-bibliotek (Av)
- Min bildström (På)
- iCloud-bilddelning (På)

Ska jag stänga av alla tre? När jag försöker stänga av Min bildström får jag ett meddelande:

Citat:

"Om du stänger av bildströmmen kommer alla bilder från bildströmmar på din iPhone att raderas"

Jag vill naturligtvis inte att något raderas från min telefon. Jag vill behålla bilderna som ligger där. Jag vill bara sluta synkronisera dem med andra enheter.

Trotts att iCloud-bilddelning är På kan jag inte se mina delade bilder på iCloud. Är det normalt?

Förstår jag rätt att även om jag backar upp min telefon (med bilder) till iCloud kan jag inte se bilderna på iCloud? Kan jag se vilka säkerhetskopior jag har?

Vad händer om jag vill rensa iCloud på alla bilder? Försvinner dem från enheterna också? Eller försvinner de av sig själv när jag slutar synkronisera respektive enhet?

Vad är Min bildström i min telefon? Där har jag 423 bilder i skillnad från Kamerarulle (133 bilder och videor). Där verkar ligga bilder som jag tagit med min mobil men raderat. Varför finns de kvar där två år senare? Måste jag radera dem där också? Finns det ett sätt att slippa göra det två gånger?

Hur är det med de andra inställningarna? Kan man stänga av kommunikationen mellan enheterna på ett enkelt sätt? Så att notiserna och meddelanden som är avsedda för en enhet upphör på de andra enheterna?

Det är så förvirrande men tack en gång till för hjälpen!

Det är bara det som ligger i din bildström som tas bort, inte det som är i kamerarullen.

I bildström sparas dina senaste 1000 bilder, därför har du fler där än i din kamerarulle.
Stänger du av bildström så tas bilderna bort har jag för mig, testa, du vill ändå inte ha dessa där.

Här ser du hur du stänger av sakerna som synkar mellan enheter (meddelanden osv..), https://support.apple.com/sv-se/HT204681.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-12-29 12:28
Ursprungligen av keptang:

Det är bara det som ligger i din bildström som tas bort, inte det som är i kamerarullen.

I bildström sparas dina senaste 1000 bilder, därför har du fler där än i din kamerarulle.
Stänger du av bildström så tas bilderna bort har jag för mig, testa, du vill ändå inte ha dessa där.

Här ser du hur du stänger av sakerna som synkar mellan enheter (meddelanden osv..), https://support.apple.com/sv-se/HT204681.

Ah, tack! Det var en nyttig länk! Man måste alltså gå in i inställningar för varje funktion för att stänga av den. Men det är värt det! Jag får prova det när jag kommer hem. Synd att de inte gjort en enda stor switch för att stänga av rubbet.

Jag får prova även att stänga av bildsynkroniseringen och se vad som händer med mina strömmar etc. Hoppas att all funkar som jag tror. Det blir skönt att återta kontrollen över egna bilder.

Ursprungligen av timofej:

Ah, tack! Det var en nyttig länk! Man måste alltså gå in i inställningar för varje funktion för att stänga av den. Men det är värt det! Jag får prova det när jag kommer hem. Synd att de inte gjort en enda stor switch för att stänga av rubbet.

Jag får prova även att stänga av bildsynkroniseringen och se vad som händer med mina strömmar etc. Hoppas att all funkar som jag tror. Det blir skönt att återta kontrollen över egna bilder.

Apple har gjort en stor knapp för respektive funktion och lagt alla knapparna prydligt på rad på en och samma sida

*edit* Med några undantag där man först behöver trycka på funktionen för att ställa in den.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-12-29 14:09

Jag tycker iCloud/synkning mellan enheter är bland det bästa på Appleenheter, men jag kan hålla med om att allt synkande kan få enheterna att agera lite kaosartat snudd på rörigt. Som det är nu ringer det på alla enheter vid Facetimesamtal som standard, fastän enheterna ligger i samma rum. Korkat.
Men om du vill kan du ge det en chans. Nu har du allt avstängt(?), sen kan du pröva att sätta på en funktion, tex att du kan skicka meddelanden från valfri enhet. Själv har vi en "barn" iPad för spel/Netflix som på många sätt är kopplad till mitt AppleID. Men inte vill jag att den enheten oxå ska ringa och plinga! Så där har jag stängt av alla notiser och ljud för meddelanden/samtal/facetime. Men skulle jag sitta i soffan utan telefon så kan jag alltid plocka upp iPaden och skicka iväg ett meddelande eller ringa ett samtal.

Säkerhetskopior kan du inte gå in i manuellt.

iCloud-bilddelning är en tjänst där du dels kan dela bilder med andra i album, samt att du kan ta del av andras bilder.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-12-29 14:26
Ursprungligen av reboot81:

Jag tycker iCloud/synkning mellan enheter är bland det bästa på Appleenheter, men jag kan hålla med om att allt synkande kan få enheterna att agera lite kaosartat snudd på rörigt. Som det är nu ringer det på alla enheter vid Facetimesamtal som standard, fastän enheterna ligger i samma rum. Korkat.
Men om du vill kan du ge det en chans. Nu har du allt avstängt(?), sen kan du pröva att sätta på en funktion, tex att du kan skicka meddelanden från valfri enhet. Själv har vi en "barn" iPad för spel/Netflix som på många sätt är kopplad till mitt AppleID. Men inte vill jag att den enheten oxå ska ringa och plinga! Så där har jag stängt av alla notiser och ljud för meddelanden/samtal/facetime. Men skulle jag sitta i soffan utan telefon så kan jag alltid plocka upp iPaden och skicka iväg ett meddelande eller ringa ett samtal.

Säkerhetskopior kan du inte gå in i manuellt.

iCloud-bilddelning är en tjänst där du dels kan dela bilder med andra i album, samt att du kan ta del av andras bilder.

Tack för ditt utförliga svar, reboot81! Precis som i ditt fall används mina Macar och iPaden av hela familjen. Och jag ser ingen anledning varför alla i familjen ska ta del av mina samtal, noticer, meddelanden, bilder etc. Men du har rätt - först avaktiverar jag allt och sedan får jag prova mig fram om jag trotts förmodan behöver något slags synkning.

Särskilt tack för länken! Den ger svar på en del av mina frågor. Även om jag fortfarande undrar varför jag inte kan se Delade bilder på iClouds webbplats trotts att jag har iCloud bilddelning på. Det spelar inte så stor roll i och för sig för att jag ändå vill rensa webbplatsen från all information så småningom.

P. S. Jag sitter aldrig någonstans utan min telefon.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-12-29 15:07
Ursprungligen av timofej:

Precis som i ditt fall används mina Macar och iPaden av hela familjen. Och jag ser ingen anledning varför alla i familjen ska ta del av mina samtal, noticer, meddelanden, bilder etc.

På din mac kan du skapa ett separat användarkonto som övriga familjen använder utan inloggning till iCloud, så får du ha ditt iCloud ifred. Och om övriga familjen har egna i-enheter med egna iCloudkonton är det smidigast att var och en har eget användarkonto på datorn.

Och om iPaden är "allmän egendom" kan du välja att inte logga in på iCloud överhuvud taget, det räcker att logga in i iTunes/App Store för appar och musik/filmer. Undantaget om du vill att iPaden ska säkerhetskopieras till ditt iCloudkonto, då får du istället stänga av varje del av iCloud-synk separat som du inte vill ha till iPaden.

Ursprungligen av timofej:

jag fortfarande undrar varför jag inte kan se Delade bilder på iClouds webbplats trotts att jag har iCloud bilddelning på.

Du har väl antagligen inte valt några bilder eller album att dela till andra, och ingen har delat några till dig, därför syns inga. Men du har tills nu haft på inställningen att du kan dela.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-12-29 15:41
Ursprungligen av IngoX:

På din mac kan du skapa ett separat användarkonto som övriga familjen använder utan inloggning till iCloud, så får du ha ditt iCloud ifred. Och om övriga familjen har egna i-enheter med egna iCloudkonton är det smidigast att var och en har eget användarkonto på datorn.

Tack för tipset men jag finner behovet att logga in varje gång jag tar över datorn omständligt. Datorn är lika "allmän egendom" som iPaden - den byter användaren flera gånger per kväll: någon kollar epost, annan beställer något på internet, den tredje spelar ett spel, etc. Vi trivs bättre med att bara öppna locket och sätta igång. Synkningen däremot har ingen behov av. Därför vore det mycket bättre för oss att stänga av den.

Ursprungligen av IngoX:

Och om iPaden är "allmän egendom" kan du välja att inte logga in på iCloud överhuvud taget, det räcker att logga in i iTunes/App Store för appar och musik/filmer. Undantaget om du vill att iPaden ska säkerhetskopieras till ditt iCloudkonto, då får du istället stänga av varje del av iCloud-synk separat som du inte vill ha till iPaden.

iPaden vill jag backa upp av den anledning att barnen nått olika nivåer på sina spel som de inte vill gå miste om om någonting händer och jag måste installera om OSet.

Ursprungligen av IngoX:

Du har väl antagligen inte valt några bilder eller album att dela till andra, och ingen har delat några till dig, därför syns inga. Men du har tills nu haft på inställningen att du kan dela.

Jo, jag har faktiskt en delad mapp där både jag och mina vänner lägger in bilder vi vill dela. Mappen finns på min telefon men saknas på iClouds webbplats. Eller är det ännu en inställning som jag missat någonstans?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-12-29 15:59
Ursprungligen av timofej:

Tack för tipset men jag finner behovet att logga in varje gång jag tar över datorn omständligt.

Då säger jag bara "Snabbt användarbyte", sedan ska jag inte tjata mer Om ni inte rör till mail och dokument för varandra så behövs det ju inte.

Ursprungligen av timofej:

Jo, jag har faktiskt en delad mapp där både jag och mina vänner lägger in bilder vi vill dela. Mappen finns på min telefon men saknas på iClouds webbplats. Eller är det ännu en inställning som jag missat någonstans?

Vet inte varför den inte syns, men kan det vara någon av dina vänner som är ägare av mappen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-12-29 16:12
Ursprungligen av IngoX:

Då säger jag bara "Snabbt användarbyte", sedan ska jag inte tjata mer Om ni inte rör till mail och dokument för varandra så behövs det ju inte.

Ja, du vet man har sina arbetssätt som är svårt att ändra. Men tack ändå för tipset! Kanske någon gång i framtiden.

Ursprungligen av IngoX:

Vet inte varför den inte syns, men kan det vara någon av dina vänner som är ägare av mappen?

Nej, det är faktiskt jag som skapat mappen. Finns under Delat och molnbilden i telefonen. Var ska den finnas på webbplatsen? Jag har inte ens Delat länk eller något. Har endast Ögonblick och Album. Och under Album finns det egen röra men ingen Delat mapp / album.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-12-29 16:19
Ursprungligen av timofej:

…Även om jag fortfarande undrar varför jag inte kan se Delade bilder på iClouds webbplats trotts att jag har iCloud bilddelning på. Det spelar inte så stor roll i och för sig för att jag ändå vill rensa webbplatsen från all information så småningom.

Konstigt nog så finns inte delade bildströmmar med på iCloud.com, utan de skapar man och hittar länken till i Bilder.app på datorn eller på iOS-enheten. https://www.icloud.com/sharedalbum/sv-se/#B025oqs3qG9kmJh

"Rensa webbplatsen"? Men "allt" ligger ju där på ett annat sätt... kontakter, Anteckningar, Kalendrar, Hitta min iPhone, iCloud-drivefiler osv. Eller så kanske du syftar på bilder(kaoset)?

PS. Den där "delade" mappen för bilder, är du säker att det inte är en delad bildström? DS.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-12-29 16:43
Ursprungligen av reboot81:

Konstigt nog så finns inte delade bildströmmar med på iCloud.com, utan de skapar man och hittar länken till i Bilder.app på datorn eller på iOS-enheten. https://www.icloud.com/sharedalbum/sv-se/#B025oqs3qG9kmJh

"Rensa webbplatsen"? Men "allt" ligger ju där på ett annat sätt... kontakter, Anteckningar, Kalendrar, Hitta min iPhone, iCloud-drivefiler osv. Eller så kanske du syftar på bilder(kaoset)?

PS. Den där "delade" mappen för bilder, är du säker att det inte är en delad bildström? DS.

Fin soffa och ett fint elskåp!

Ja, jag menade bildkaoset. Men jag behöver inga kontakter, anteckningar eller kalendrar heller. Använder Exchange istället. Hitta min iPhone däremot är en nyttig funktion om det kniper och telefonen råkar på avvägar.

Jag är osäker om formuleringarna (bildström eller inte) men jag har en mapp som jag delar under iCloud-bilddelning. Den syns som sagt om jag knackar på molnen längs ner i Bild-appen i telefonen. Den saknas på iCloud.com. [...] Åh, medan jag skrev och klickade runt hittade jag något. Knackar jag på Personer under mappen finns det alternativ "Offentlig webbplats" som kan sättas på. Jag antar det är det som löser problemet. Varför har Apple valt att lägga det under Personer kan vi bara gissa men jag hittat det i alla fall!.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-12-30 09:37

Nu har jag stängt av iCloud-bildbibliotek under Inställningar > iCloud > Lagring > Hantera Lagring.

Genast fick jag ett meddelande till mitt email:

Citat:

iCloud-bildbiblioteket har avaktiverats på alla dina enheter. Nya bilder och videor överförs inte längre till iCloud.

Det finns för tillfället 129 bilder och 74 videor i ditt iCloud-bildbibliotek

Högupplösta bilder och videor i originalformat sparas inte på dina enheter. Du måste hämta dina högupplösta bilder och videor till minst en enhet innan de tas bort från iCloud-bildbiblioteket om 30 dagar.

Hämta dina bilder och videor till en iPhone, iPad eller iPod touch med iOS 8:

1. Anslut till en strömkälla och Wi-Fi.
2. Gå till Inställningar, tryck på iCloud och välj sedan bilder.
3. Tryck på Hämta och Spara original.

Om det inte finns tillräckligt med lagringsutrymme på din enhet kan du hämta dina bilder och videor till din Mac eller pc från iCloud.com.

Min fråga är hur jag kan hämta bilderna till datorn? Hittar ingen "ladda ner" knappen eller liknande på iCloud.com.

Gå in i Bilder appen på iCloud, välj Album/Alla bilder och sedan välj bilder, markera dom du vill ladda ner och sedan tryck på molnet med en nedåtpil på.

Hade nog varit enklare att göra det på Bilder i datorn innan du tog bort synkning etc då man kan under menyn Redigera/Markera allt och sedan dra till en map typ.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-12-30 10:40
Ursprungligen av CekariYH:

Gå in i Bilder appen på iCloud, välj Album/Alla bilder och sedan välj bilder, markera dom du vill ladda ner och sedan tryck på molnet med en nedåtpil på.

Hade nog varit enklare att göra det på Bilder i datorn innan du tog bort synkning etc då man kan under menyn Redigera/Markera allt och sedan dra till en map typ.

Åh, jag måste välja bilderna först! Förväntade mig att man kunde ladda ner hela mappar. Tur att jag inte har tusen bilder. Tack för hjälpen CekariYH! Det slutgiltiga lösningen närmar sig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-12-31 11:10
Ursprungligen av timofej:

Åh, jag måste välja bilderna först! Förväntade mig att man kunde ladda ner hela mappar. Tur att jag inte har tusen bilder. Tack för hjälpen CekariYH! Det slutgiltiga lösningen närmar sig.

Den slutgiltiga lösningen har aldrig inträffat. :-/

Det ha visat sig att det inte går att ladda ner bilderna enligt den ovanbeskrivna metoden. Först tog jag mödan och markerade alla bilder en och en. Sedan tryckte jag på Hämta och valde nedladdningsplats och gissa vad som hände sedan? Programmet började fråga efter nedladdningsplats för var och en av de valda bilderna!!! Ok, tänkte jag, programmeraren på Apple måste vara full när han skrev koden, men hej, det är "bara" 200 bilder, jag kan spendera 20 minuter av mitt liv för att ladda ner dem och äntligen bli av med iCloud. Men nej, bara efter 30 bilder slutade programmet fråga och inga flera bilder laddades. Och i och med att bilderna inte laddats i kronologisk ordning vet jag inte vilka som redan finns nedladdade och vilka som finns kvar på det förbaskade iCloud.

Jag undrar alltså fortfarande om det finns något sätt att spara ned bilderna som finns i iCloud. Tack för hjälpen!

Ursprungligen av timofej:

Den slutgiltiga lösningen har aldrig inträffat. :-/

Det ha visat sig att det inte går att ladda ner bilderna enligt den ovanbeskrivna metoden. Först tog jag mödan och markerade alla bilder en och en. Sedan tryckte jag på Hämta och valde nedladdningsplats och gissa vad som hände sedan? Programmet började fråga efter nedladdningsplats för var och en av de valda bilderna!!! Ok, tänkte jag, programmeraren på Apple måste vara full när han skrev koden, men hej, det är "bara" 200 bilder, jag kan spendera 20 minuter av mitt liv för att ladda ner dem och äntligen bli av med iCloud. Men nej, bara efter 30 bilder slutade programmet fråga och inga flera bilder laddades. Och i och med att bilderna inte laddats i kronologisk ordning vet jag inte vilka som redan finns nedladdade och vilka som finns kvar på det förbaskade iCloud.

Jag undrar alltså fortfarande om det finns något sätt att spara ned bilderna som finns i iCloud. Tack för hjälpen!

Aktivera iCloud Bildbibliotek på din dator

Ursprungligen av pushloop:

Aktivera iCloud Bildbibliotek på din dator

Japp, och dra bilderna därifrån till annan plats år nog det enklaste.

Ursprungligen av timofej:

Den slutgiltiga lösningen har aldrig inträffat. :-/

Det ha visat sig att det inte går att ladda ner bilderna enligt den ovanbeskrivna metoden. Först tog jag mödan och markerade alla bilder en och en. Sedan tryckte jag på Hämta och valde nedladdningsplats och gissa vad som hände sedan? Programmet började fråga efter nedladdningsplats för var och en av de valda bilderna!!! Ok, tänkte jag, programmeraren på Apple måste vara full när han skrev koden, men hej, det är "bara" 200 bilder, jag kan spendera 20 minuter av mitt liv för att ladda ner dem och äntligen bli av med iCloud. Men nej, bara efter 30 bilder slutade programmet fråga och inga flera bilder laddades. Och i och med att bilderna inte laddats i kronologisk ordning vet jag inte vilka som redan finns nedladdade och vilka som finns kvar på det förbaskade iCloud.

Jag undrar alltså fortfarande om det finns något sätt att spara ned bilderna som finns i iCloud. Tack för hjälpen!

Finns mycket att tänka om Apples iCloud på molnet och bildhantering märker man vid sådana här tillfällen :-/

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-12-31 13:20

På iPhone: öppna albumet, tryck Välj, sedan Markera Alla, sedan

(Dela), och sist Spara X bilder

På dator: öppna albumet, markera med ⌘ + A, högerklicka på en bild och välj importera.

Ursprungligen av reboot81:

På iPhone: öppna albumet, tryck Välj, sedan Markera Alla, sedan https://developer.apple.com/library/ios/documentation/UserExperience/Conceptual/MobileHIG/Art/UIBarButtonAction_2x.png (Dela), och sist Spara X bilder

På dator: öppna albumet, markera med ⌘ + A, högerklicka på en bild och välj importera.

På iCloud.com eller Bilder?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-12-31 15:35
Ursprungligen av CekariYH:

Finns mycket att tänka om Apples iCloud på molnet och bildhantering märker man vid sådana här tillfällen :-/

Ja, verkligen. Har just laddat ner bilderna via Bilder på Mac men har stött på ett annat problem - alla bilderna har samma skapningsdatum (idag)!!! Det vill säga finns det ingen möjlighet att sortera dem efter datum. :-[] Men jag vill ju veta vilket år tillhör respektive bild! Jag börjar småhata hela uppläget. :-/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-12-31 16:58

Huh, äntligen! Jag verkar ha hittat ett sätt. Om någon är intresserad ska man markera alla bilder och välja Arkiv > Exportera >Exportera oförändrade original. Gör man så behålls bildernas metadata.

Jättetack alla för hjälpen och tålamodet! Det är bara 28 dagar kvar tills alla bilder raderas från iCloud och jag återfår full kontroll över grejerna.

P. S. Glädjen var för tidig. :-/ Det har visat sig att bara vissa av bilderna behöll metadatan. 63 objekt har daterats med samma datum - 19 december. Jag misstänker att det är då jag installerade den förbaskade El Capitan (hade Mavericks utan synk förut) och öppnade Bilder på datorn för första gången. Konstigt att i programmet Bilder visas det korrekta datumet men efter exporten av originalen(!) stämplas bilderna om. Misstänker att det är en bugg. :-/

Senast redigerat 2015-12-31 17:12
  • Medlem
  • Skanör med Falsterbo
  • 2016-09-21 02:43

Kort fråga ? Har massa utrymme etc etc / i ICloud som enheter dock plötsligt synkar inte Bilddelningen mellan Phonen till paddan ( givetvis under WiFi) har inte ändrat på något har optimerad lagring samt Billström på / vad kan detta bero på ?!

Använder som oftast med PS / PS fix från paddan när väl man tagit någon bild från Phonen 6s vs Air. (Har en MB PRO oxå men kladdar aldrig med sånt där.) allt under samma Apple id

Nån som stöt på liknande / mvh Trisen

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-09-24 13:47

Det brukar lösa sej genom att logga ut från iCloud på alla enheter, sedan logga in dem igen var för sej.

1
Bevaka tråden