Hur förhindrar jag att Excel öppnar upp automatiskt?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Efter att jag har startat min Macbook pro och loggat in på min användare så öppnas alltid Microsoft Excel upp automatiskt. Hur ska jag göra för att förhindra att Excel startar upp när jag loggar in på min användare?

Tack på förhand.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2015-12-27 14:06
Ursprungligen av East29:

Hej,

Efter att jag har startat min Macbook pro och loggat in på min användare så öppnas alltid Microsoft Excel upp automatiskt. Hur ska jag göra för att förhindra att Excel startar upp när jag loggar in på min användare?

Tack på förhand.

Med risk att det inte heter exakt det här på ett svenskt system.

Inställningar/Användare & Grupper/"Ditt konto". Här kan du antagligen ta bort Excel från Startobjekt.

Eller högerklicka på ikonen i Dock, Alternativ -> Öppna vid inloggning.

1
Bevaka tråden