Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Beatles börjar strömma på julafton

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Enligt en rapport gör The Beatles exklusiv entré hos en strömmande musiktjänst på julafton, men det är okänt vilken tjänst det gäller.

Läs hela artikeln här

Helt ärligt, vem lyssnar på Beatles?
Förutom min 70-åriga mamma då.

Är själv väldigt musikintresserad, men har aldrig förstått intresset för Beatles. Visst, världens första pop-pojkband, men so what? Eller är det bara jag som är fånig...?

Ursprungligen av carlsson:

Helt ärligt, vem lyssnar på Beatles?
Förutom min 70-åriga mamma då.

Är själv väldigt musikintresserad, men har aldrig förstått intresset för Beatles. Visst, världens första pop-pojkband, men so what? Eller är det bara jag som är fånig...?

Host host!
Smaken är givetvis olika, men Beatles betydelse för musikindustrin och i princip alla efterföljande artister kan knappast underskattas. De var ju inte bara världens första pojkband, utan de revolutionerade arbetet i studion, var först med musikvideor, en av de första band som gav ut album med enbart originallåtar osv osv. Visst är det inte "ny" musik längre, men den är fortfarande extremt efterfrågad på marknaden. På Itunes sålde bandet 2 miljoner låtar på en vecka, så det är helt klart en hel del pengar i detta.

Sen är jag personligen ett stort fan också, vilket dock gör att det inte har någon större betydelse för mig om de finns på en strömmande tjänst. Skivorna ligger ju redan hemma och på datorn i flera olika varianter.

Jag tror ju också att en sak som bidrar är att Beatles själva låtit sin musik användas mycket begränsat i filmer, reklam och så vidare. Därför är det något "mystiskt" över musiken och myten om bandet bibehålls. Smart marknadsföring.

Senast redigerat 2015-12-21 14:43
  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-12-21 13:04
Ursprungligen av carlsson:

Helt ärligt, vem lyssnar på Beatles?
Förutom min 70-åriga mamma då.

Är själv väldigt musikintresserad, men har aldrig förstått intresset för Beatles. Visst, världens första pop-pojkband, men so what? Eller är det bara jag som är fånig...?

Jag lyssnar från och till på Beatles, liksom mycket annat.

Coolt, då finns det några stycken i alla fall.

Det blir väl så när ingen i ens närhet lyssnar, då tror man lätt att det är samma på hela planeten...

Har "alla" deras låtar, även när dom gjorde solokariär och gillar de mesta dom gjort.

PS Är nog i Carlssons mammas ålder ifs

  • Medlem
  • Ljusdal
  • 2015-12-21 15:19
Ursprungligen av CekariYH:

Har "alla" deras låtar, även när dom gjorde solokariär och gillar de mesta dom gjort.

PS Är nog i Carlssons mammas ålder ifs

Jag är 31 och lyssnar så gott som dagligen..

  • Medlem
  • Lammhult
  • 2015-12-21 21:38

Är man så dum att man 2015 _inte_ ger konsumenterna det dom vill ha, ptja, då får man skylla sig själv om dom istället torrentar sig till musiken.

Själv börjar jag tröttna på spotify, är faktiskt en hel del musik som försvinner därifrån. Helt sjukt hur kassa/korta avtal dom uppenbarligen lyckas teckna.

Med tanke på hur många gånger om beatles musik säkert redan blivit köpt och betald för, så borde dom gott kunna ge bort den gratis på alla streamingtjänster.
Helt horribelt vilka enorma pengar upphovsrätt drar in....

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-12-23 13:42
Ursprungligen av Redaktionen:

Vilken tjänst får The Beatles musik först?

Nu är det bekräftat att ingen tjänst blir först med att strömma Beatles. De kommer till alla och samtidigt.

http://www.thebeatles.com

Citat:

On December 24 at 12:01am local time -- here, there and everywhere -- The Beatles’ music is available for streaming worldwide via the following nine services:

Spotify | Apple Music | Slacker | Tidal | Groove | Rhapsody | Deezer | Google Play | Amazon Prime

The Beatles streaming will be LIVE at 00:01 AM YOUR TIME and you can track its progress around the world, from east to west, on the globe here at thebeatles.com.

Edit: redaktionen hann före med en nyhet

1
Bevaka tråden