Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook Pro går i vila.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min Macbook Pro (tidig 2015) går i vila mitt under uppspelning av video. Den gör det både när den visar streamad video från Safari och om man spelar något med t.ex. VLC. Problemet började efter uppdatering till OS 10.11.2.

Någon som har en idé på vad man kan göra för att komma till rätta med problemet?

Samuel

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-12-18 00:13
Ursprungligen av barbapappa_86:

Det är lite blandning av begrepp i den tråden. Rubriken handlar om sleep men artikeln om shut down. Väsentlig skillnad.

Ursprungligen av frazze:

Det är lite blandning av begrepp i den tråden. Rubriken handlar om sleep men artikeln om shut down. Väsentlig skillnad.

Ja, men samtidigt vet vi inte om det är sleep eller shutdown det handlar om i denna tråd. Skulle gissa på det senare.

Ursprungligen av samuelluttren:

Min Macbook Pro (tidig 2015) går i vila mitt under uppspelning av video. Den gör det både när den visar streamad video från Safari och om man spelar något med t.ex. VLC. Problemet började efter uppdatering till OS 10.11.2.

Någon som har en idé på vad man kan göra för att komma till rätta med problemet?

Samuel

Det finns några inställningar att kolla:

1. Skärmsläckare:

2. Aktiva hörn på samma inställning: Om aktiverade

3. Strömsparare Batteri och Strömförsörjd:

4. Säkerhet advanced (lätt att missa):

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-12-18 09:26

DU kan kika på vad Apple har för tips, och även prova Caffeine.

Intressant vore att se vad kommandot

pmset -g

ger i terminalen.

1
Bevaka tråden