Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes kan inte ansluta via port 443

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2015-12-05 20:54

Har helt plötsligt fått problem med att iTunes inte kan ansluta via port 443. Har aldrig haft problem och nu har det dykt upp flera gånger de senaste dagarna.

MBA 2013 med senaste OS X 10.11.1
iTunes 12.3.1.23

Har provat att ta bort iTunes ur den inbyggda brandväggen och sedan lägga till den igen, samt återställt SMC och PRAM utan resultat. Allt är kopplat till nätet via en Airport Extreme. Det första tornet med AC-standarden.

Någon som har en teori om vad det kan bero på?

Fungerar det med brandväggen avstängd?

  • Medlem
  • 2015-12-05 21:01

Måste erkänna att jag faktiskt inte har testat. Eftersom meddelandet kommer så oregelbundet. Men jag kan ju testa. Vad skulle detta i så fall vara tecken på?

Att det är något strul med reglerna där tänkte jag.
Men kan ju också vara något problem med iTunes-servrarna som vi inte kan påverka.

  • Medlem
  • 2015-12-05 21:14

Ok, tack. Har avaktiverat brandväggen helt nu. Får se hur det påverkar saken.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-12-07 10:33

Har du inte gjort några uppdateringar eller förändrat ditt nätverk, tror jag det beror på Apple, deras servrar eller komponenter ingående i Internet (dvs sådant du inte kan styra över).
Igår kväll t ex kunde inte min TelldusNet kontaktas under några timmar (jag vet att det inte är Apple, men ibland händer det att felet ligger "på andra sidan"). Sent inatt funkade det igen.
Det ovanliga är när det sker sporadiskt, och under flera dagar...

  • Medlem
  • 2015-12-07 15:55

Din analys är troligen korrekt @kenjon . Troligen låg problemet hos Apple eller någonstans på vägen. Nu har jag kört både med och utan brandväggen i två dagar och har inte sett till meddelandet något mer. Vi får hoppas att rutan håller sig borta i fortsättningen också.

1
Bevaka tråden