Försvunnen beställning på AppleStore

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-15 22:18

Jag beställde Panther för en dryg vecka sedan från AppleStore (Mecenat). Trots att det nu gått en vecka och jag för länge sedan fått beställningsbekräftelse via mejl från Apple med beställningsnr kan jag inte se aktuell status för min beställning på AppleStore!

Jag har för mig att jag råkat ut för detta vid tidigare beställningar från AppleStore, är det någon annan som råkat för samma sak eller har min beställning "gått upp i rök"?

Värt att notera att de drog pengar från mitt konto i samband med beställningsbekräftelsen. När jag kollade kontot idag är dock detta köp spårlöst borta även på bankkontot!

• Oregistrerad
  • 2003-10-15 23:10

Kollade också nu och min order var lika borta som din. Jag hade i och för sig tänk avbeställa (hade missat mecenatrabatten).

• Oregistrerad
  • 2003-10-15 23:23

Hur gör du när du ska kolla beställningsstatusen? Jag har märkt att man måste skriva in sitt postnummer utan mellanslag och att man måste trycka med musen på "Find"-knappen (ej trycka enter) för att den ska hitta den.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-15 23:27
Citat:

Skrevs ursprungligen av KKJ
Hur gör du när du ska kolla beställningsstatusen? Jag har märkt att man måste skriva in sitt postnummer utan mellanslag och att man måste trycka med musen på "Find"-knappen (ej trycka enter) för att den ska hitta den.

Jag har testat med både 753 12 och 75312 som är mitt postnummer utan att lyckas.

Jag förstår faktiskt inte varför det inte går att titta på aktuella beställningar direkt i AppleStore utan att man måste komma ihåg beställningsnumret.

Något annat som är oprofessionellt med AppleStore är att de misslyckas översätta åäö korrekt på flertalet ställen - både på webbsidorna och i mejl som man får vid beställningar.

Kollade min beställning av Panther på AppleStore för 5 minuter sedan och det fungerade perfekt. Beställde i måndags.
Fyllde i W-numret och postnummer utan mellanslag och klickade på find med musen och då kom min beställning upp.
Thomas

1
Bevaka tråden