Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Behålla iOS 7 på iPhone 5S

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpte idag en begagnad iPhone 5S (32gb) den är inte fabriksåterställd och har i nuläget iOS7 inlagd vilket jag hört är en bra version att ha vad gäller prestanda. Nu till mina frågor.

Jag vill ju såklart migrera info/sim osv ifrån min iPhone 5C (16gb) som kör iOS 8. Men vad är smartast? Att bara fabriksåterställa, in med sim kort, icloud, itunes användare osv? Om jag kör in en back-up får jag ju med iOS å jag kör ju gärna på 7:an eller är det dumt? Är det några basfunktioner i 5s som kom med 8:an i jämförelse med 7?

Du kan inte återställa en backup från iOS 8 till en enhet med iOS 7.

Ursprungligen av keptang:

Du kan inte återställa en backup från iOS 8 till en enhet med iOS 7.

Nähä? Jag trodde automatiskt att den back-upen med det nyare OS:et skulle skriva över det gamla men det går alltså inte ens?

Ursprungligen av JoelBurman:

Nähä? Jag trodde automatiskt att den back-upen med det nyare OS:et skulle skriva över det gamla men det går alltså inte ens?

OS ligger inte i din backup. För att återställa så måste du uppdatera OSet till minst samma version som backupen är gjord med.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2015-11-30 21:52

Kan inte så någon anledning till att inte uppgradera.
Min 4S var lite trött med första (beta) versionerna av iOS9 men blev bättre sen, min 5S funkade fint med det.

Jag tröttnade också efter bara några minuters användande och uppdaterade efter att ett antal appar påstod de behövde uppdateras. Tycker den var otroligt seg från början men börjar nu vänja mig eller så är det att den faktiskt anpassar sig lite. Det här är en tillfällig lösning för mig till det att det släpps en ny "liten" iPhone igen...

1
Bevaka tråden