Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac testar tangentbordet Logitech Create för Ipad Pro

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apples egna tangentbord för Ipad Pro finns ännu inte med nordiska tangenter, det gör däremot Logitechs tangentbord Create som besöker 99mac:s testlabb.

Läs hela artikeln här

Ursprungligen av Redaktionen:

Apples egna tangentbord för Ipad Pro finns ännu inte med nordiska tangenter, det gör däremot Logitechs tangentbord Create som besöker 99mac:s testlabb.

Läs hela artikeln här

Hur mycket påverkar det batteritiden på iPad Pro att använda tangentbordet? Uppskattningsvis.

Det problem jag har med de flesta tangentbord till iPad är att skärmen hamnar för nära tangentbordet, så att jag av och till trycker på skrärmen av misstag. Framför allt när man verkligen utnyttjar mobiliteten och sitter inklämd på ett flygplan, eller nersjunken i någon fåtölj eller i någon annan oergonomisk ställning. Det är alltså ytterligare ett skäl till att ha möjlighet att jusera vinkeln i förhållande till tangenterna.

Ursprungligen av Fitinghoff:

Det problem jag har med de flesta tangentbord till iPad är att skärmen hamnar för nära tangentbordet, så att jag av och till trycker på skrärmen av misstag. Framför allt när man verkligen utnyttjar mobiliteten och sitter inklämd på ett flygplan, eller nersjunken i någon fåtölj eller i någon annan oergonomisk ställning. Det är alltså ytterligare ett skäl till att ha möjlighet att jusera vinkeln i förhållande till tangenterna.

Här är det rätt gott om utrymme kvar till skärmen faktiskt, känns mycket mer som min 13-tummare än andra Ipad+tangentbordslösningar gjort. Men så är den här plattan helt enorm också!

Ursprungligen av adress@mac:

Hur mycket påverkar det batteritiden på iPad Pro att använda tangentbordet? Uppskattningsvis.

I våra tester med "normal" ljusstyrka håller batteriet i närmare tio timmar. Jag använde tangentbordet under större delen av min arbetsdag och behövde inte ladda enheten på den tiden, men då är det förstås viktigt att påpeka att jag satt i en ljus kontorsmiljö och behövde inte använda någon bakbelysning. Får sätta mig och skriva lite i mörkret och spana på batteriförbrukningen.

1
Bevaka tråden