Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Åter dags för Black Friday

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Årets största shoppingdag är här igen, och mängder av butiker håller rea och lockar med kampanjer och erbjudanden.

Läs hela artikeln här

Noterade igår att MediaMarkt hade slängt upp Black Friday-priser på en del produkter. Lyfte man på lapparna kunde man ibland hitta samma ordinarie pris.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-11-27 20:41

Butikerna är sviniga.

Inte nog med att de fortfarande inte har fattat konceptet utan det är fortfarande samma skitupplägg generellt som under mellandagsrean, de försöker kränga iväg skräpet de har haft längst in på lagret för löjliga summor medan de mer aktuella varorna förblir mer eller mindre oförändrade i pris.

Har inte Apple något "black friday"? En ny iMac kostar samma idag som igår vad jag kan se...

Hade slagit till på en iPad Pro med tillhörande Pencil om de hade kört lite Black Friday på dem.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-11-28 00:05
Ursprungligen av zinned:

Butikerna är sviniga.

Inte nog med att de fortfarande inte har fattat konceptet utan det är fortfarande samma skitupplägg generellt som under mellandagsrean, de försöker kränga iväg skräpet de har haft längst in på lagret för löjliga summor medan de mer aktuella varorna förblir mer eller mindre oförändrade i pris.

Precis, grejjen med Black Friday är att butikerna skall sälja så sjukt billigt att det resulterar i volymer som ger svarta siffror.

Annars kallas det rea.

Det fanns en del bra klipp, men tyvärr kräver de att man har koll på priserna innan. Lätt att bli lurad annars..

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-11-28 09:37
Ursprungligen av reboot81:

Precis, grejjen med Black Friday är att butikerna skall sälja så sjukt billigt att det resulterar i volymer som ger svarta siffror.

Annars kallas det rea.

Exakt så.

Eller som i Media Markts och andras fall, lurendrejeri rakt av.

Ursprungligen av pmarriott:

Hade slagit till på en iPad Pro med tillhörande Pencil om de hade kört lite Black Friday på dem.

Kolla Digital Inn.

Ursprungligen av Fitinghoff:

Kolla Digital Inn.

Jag köper av princip mina prylar antingen på mStore eller direkt av Apple. Då vet jag att jag får hjälp om det behövs.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-11-28 14:52
Ursprungligen av pmarriott:

Jag köper av princip mina prylar antingen på mStore eller direkt av Apple. Då vet jag att jag får hjälp om det behövs.

Efter usel service och framför allt bemötande så tar jag inte längre i mStore ens med tång.

Ursprungligen av zinned:

Efter usel service och framför allt bemötande så tar jag inte längre i mStore ens med tång.

Har bara bra erfarenheter av deras butik i Lund. Men det är så klart mycket beroende på personalen i just den butiken.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-11-28 21:19

Butiken i Lund har jag inte varit. Håller mig ifrån Lund rent generellt, hemsk stad.

Ursprungligen av zinned:

Butiken i Lund har jag inte varit. Håller mig ifrån Lund rent generellt, hemsk stad.

Nu ska du inte vara sån!

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-11-28 21:58
Ursprungligen av Fitinghoff:

Noterade igår att MediaMarkt hade slängt upp Black Friday-priser på en del produkter. Lyfte man på lapparna kunde man ibland hitta samma ordinarie pris.

Är du Martin?

Ursprungligen av reboot81:

Precis, grejjen med Black Friday är att butikerna skall sälja så sjukt billigt att det resulterar i volymer som ger svarta siffror.

Annars kallas det rea.

Säljer man en vara med förlust så spelar det ingen roll hur snabbt man säljer den eller hur många man säljer. Det blir röda siffror.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-11-29 09:05
Ursprungligen av BlackSmp:

Säljer man en vara med förlust så spelar det ingen roll hur snabbt man säljer den eller hur många man säljer. Det blir röda siffror.

Så du menar att elektronikkedjorna i sverige skulle köpa in sina produkter löjligt mycket dyrare än vad t ex butikerna i USA/UK köper in samma produkter för?

Butikerna i t ex USA/UK klarar ju av att hålla en bra mycket lägre prisnivå än vad de gör i sverige...

Man ska köpa det man behöver, annars är det slöseri m kosing.

Väldigt teknikfrånvarande köpte jag två par snygga Lee-jeans på Carlings m 30% BF-rabatt

1
Bevaka tråden