Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bråktal i Pages?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej. Går det att skriva bråktal i Pages? Alltså inte 3/4 utan där 3:an hamnar ovanför 4:an. Eller finns det något enklare redskap för att skriva matteformler? Jag ser att det finns under "Infoga -> Formel", men där är det grått och jag kan inte klicka där? Varför?
/Olov

Formeler går att skriva i tabeller, det är saker som summa och medel. Tabeller är som att lägga ett numbers/excel-blad i ditt dokument.
Testa istället "Redigera->Emoji och symboler" och sök efter "fraction".
Saknas det du behöver gissar jag att det behövs något mer generellt för att skriva matematiska uttryck och det tvivlar jag på att Pages eller OS X har inbyggt.

Använd appen Grapher som finns inbyggd i OS X (finns under "verktygsprogram" eller så använder du spotlight för att hitta det) för att skriva ditt uttryck. Därefter kopierar du uttrycket och klistrar in det i Pages. Det blir riktigt snyggt.

Ursprungligen av HåkanE:

Använd appen Grapher som finns inbyggd i OS X (finns under "verktygsprogram" eller så använder du spotlight för att hitta det) för att skriva ditt uttryck. Därefter kopierar du uttrycket och klistrar in det i Pages. Det blir riktigt snyggt.

Det var bra! Tack så mycket!

1
Bevaka tråden