Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spotlight söker i appar

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

En av funktionerna i iOS 9 skulle ju vara att man i spotlight kan skriva vad man vill och Siri skulle då söka igenom alla (kompatibla) appar efter den specifika sökfrasen.

Det fungerar inte alls för mig och den söker nästan bara i mina medelanden. Jag har varit inne under allmänt - spotlight och sett till att allt är på, men fungerar ändå inte.

Någon som vet vad jag borde göra?

Robert

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2015-11-17 16:27

Apparna måste ha stöd för funktionen. 1Password är en av dom som det fungerar med.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-11-17 22:28
Ursprungligen av Mija:

Apparna måste ha stöd för funktionen. 1Password är en av dom som det fungerar med.

Just 1Password har dessutom en egen inställning i appen som behöver slås på, den är förinställd på av.

Jag saknade själv några appar i sökresultaten. Visar sig till exempel att Evernote är begränsat till att bara indexera anteckningarnas rubriker, inte resten av innehållet. Och Day One har inte stöd för Spotlight på iOS ännu.

Men det är konstigt att alla appar har en inställningsswitch under Inställningar > Allmänt > Spotlight-sökning. Det hade varit snyggare om bara appar som byggt in stöd för Spotlight syntes där.

1
Bevaka tråden