Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Krypterad iPhone-säkerhetskopia | Glömt lösenord

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Av någon anledning har jag glömt lösenordet till min iPhone-säkerhetskopia i iTunes. Jag kan inte komma ihåg att jag har krypterat backupen.

Alla försök att komma runt problemet har misslyckats.

Jag har provat alla mina aktuella och inaktuella lösenord.
Jag har raderat säkerhetskopiorna i iTunes.
Jag har raderat telefonen och sen återställt den från en iCloud-kopia - två ggr.
Jag har läst trådar med folk som har samma problem, men ingen har haft någon lösning som funkar.

Nån skriver att iTunes valt ett slumpmässigt lösenord som användaren nån gång har använt i annat sammanhang och påstår att en programmerare bekräftat att det är så. Verkar ju helknasigt.

Jag trodde att iTunes skulle "glömma" telefonen eftersom jag tagit bort alla lokala säkerhetskopior. Men iTunes känner igen telefonen vid varje backup och behåller checkrutan vid "Kryptera iPhone-säkerhetskopian".

Jag vill helst inte återställa telefonen som en helt ny telefon, för då tappar jag ju iMessagehistoriken. (Eller hur?)

Hur gör jag för att få bort kravet på lösenord från säkerhetskopian i iTunes - även fast jag inte har någon?

  • Medlem
  • 2015-11-14 20:33

Kan aldrig tänka mig att datorn själv väljer ett lösenord. Varför skulle den göra det, och hur ska man då veta vad lösenordet är?
PC eller Mac? Om det är Mac, har du kikat i Nyckelringen om det finns något lösenord till iTunes sparat? Annars blir det nog väldigt svårt att ta bort lösenordet, hade det varit lätt hade krypteringen varit värdelös...

Ursprungligen av Dalle:

Kan aldrig tänka mig att datorn själv väljer ett lösenord. Varför skulle den göra det, och hur ska man då veta vad lösenordet är?

Nej, det vore ju helt korkat.

Ursprungligen av Dalle:

PC eller Mac? Om det är Mac, har du kikat i Nyckelringen om det finns något lösenord till iTunes sparat? Annars blir det nog väldigt svårt att ta bort lösenordet, hade det varit lätt hade krypteringen varit värdelös...

Ja jäklar... Jag sökte på iTunes (i Mac) och hittade ett pwd som faktiskt funkar. Hade ingen aning om att jag kunde leta där. Tack!!

Ursprungligen av Frank Grimes:

Nej, det vore ju helt korkat.

Ja jäklar... Jag sökte på iTunes (i Mac) och hittade ett pwd som faktiskt funkar. Hade ingen aning om att jag kunde leta där. Tack!!

Det brukar vara din 4/6-siffriga kod på telefonen. Eller 1234.

Ursprungligen av Dalle:

Kan aldrig tänka mig att datorn själv väljer ett lösenord. Varför skulle den göra det, och hur ska man då veta vad lösenordet är?

Hej
I mitt fall är det exakt vad som hände Jag har just köp en ny MacBook Air, och gjort första backup av iPhone till den. Har försökt med:
a) apple-ID´s lösenord
b) datorns lösenord
c) telefonens lösenord
d) simkortets lösenord
Inget av dessa fungerar
Hittar varken iTunes eller iPhone i nyckelhanteraren!!!

Verkar som att Apple inte vill att vi ska göra återställning från datorn.

Senast redigerat 2017-02-15 09:39
1
Bevaka tråden