Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Meddelande om att program är köpt på annan enhet

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, jag fick upp ett meddelande om att ett program jag ville starta var köpt på en annan enhet, och att jag därför skulle fylla i lösenord till icloud-kontot. Programmet i fråga är iNTE köpt på en annan enhet, och jag har det installerat endast på denna enhet. Varför blir det såhär?

Vilket program och var det köpt via App Store?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Vilket program och var det köpt via App Store?

Ja, via App Store. Day One heter programmet

Ursprungligen av Eureka:

Ja, via App Store. Day One heter programmet

Du kanske har uppdaterat OSX nyligen eller något som medför att den inte förstår att du har köpt det tidigare? Startade inte appen efter att du angav dina uppgifter?

Här kan du få support på programmet:
http://dayoneapp.com/contact/

Ursprungligen av barbapappa_86:

Du kanske har uppdaterat OSX nyligen eller något som medför att den inte förstår att du har köpt det tidigare? Startade inte appen efter att du angav dina uppgifter?

Här kan du få support på programmet:
http://dayoneapp.com/contact/

Jaa, har uppdaterat nyligen. jag funderade på om det kunde vara något sådant som spökade. Programmet startar och fungerar bra ändå. Vill bara vara säker på att det inte är något fuffens som pågår...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-11-12 17:51

Samma här, fick upp detta meddelande om Reeder, både på min Air och iMac, inga uppdateringar gjorda sedan El Capitan uppdaterades senast.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-11-12 21:32

Apple har missat att förnya ett certifikat som används för att säkerställa att du inte piratkopierar appar. Det finns en länk i en annan tråd till ett inlägg på en utländskt site. Jag kanske hittar den om en stund.

Edit: http://www.theguardian.com/technology/2015/no...

Senast redigerat 2015-11-13 09:13

Jag fick ett snarlikt problem i torsdags förra veckan där flera appar jag köpt vägrade starta då MAS ville att jag skulle logga in med mitt gamla iTunes Apple ID som jag blev tvungen att byta ut då jag bytt internetleverantör för ett år sen.

Efter kontakt med Apple-supporten kom vi på att logga ut och in igen på Mac App Store, så löste sig detta.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-11-28 09:45

Du hade inte alls varit tvungen att byta ditt AppleID, du kunde bara lagt till din nya emailadress som primär. AppleID ser ut som en emailadress, men är bara ett "användarnamn".

Ursprungligen av kenjon:

Du hade inte alls varit tvungen att byta ditt AppleID, du kunde bara lagt till din nya emailadress som primär. AppleID ser ut som en emailadress, men är bara ett "användarnamn".

Nja, jag var i kontakt med Apple om att byta Apple ID och enligt dom om jag inte ville förlora alla inköp gjorda med den gamla mailadressen så var jag tvungen att byta via dess formulär då inköpen följer kombinationen av Apple ID och lösen så nu ligger gamla Apple ID:t kvar i en korsreferens-verifierings-lista.
Har man som jag köpt iOS appar, Mac appar och musik fin etc för tio-tusentals kronor genom åren vill man liksom inte börja om
Har inte haft några problem förutom det knepiga fall som du svarade på ovan.

Men det var kanske det du mena?

Skulle kanske säga att jag har 2 Apple ID, ett för iCloud och ett för iTunes/MAS

Senast redigerat 2015-11-28 11:22
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-11-28 12:43

Precis, du skulle inte byta AppleID, eftersom du då får börja om och förlora allt. Men ditt AppleID kan du koppla till valfri emailadress. Så ditt AppleID ser ut som din gamla adress, och du använder den för att logga in, men får alla meddelanden till din valfria email.
Ditt AppleID funkar även om den gamla emailadressen inte funkar.

Ursprungligen av kenjon:

Precis, du skulle inte byta AppleID, eftersom du då får börja om och förlora allt. Men ditt AppleID kan du koppla till valfri emailadress. Så ditt AppleID ser ut som din gamla adress, och du använder den för att logga in, men får alla meddelanden till din valfria email.
Ditt AppleID funkar även om den gamla emailadressen inte funkar.

Aha, hur/var kopplar man så?

Ursprungligen av CekariYH:

Aha, hur/var kopplar man så?

Här kan du göra det: https://appleid.apple.com/cgi-bin/WebObjects/...

Ursprungligen av keptang:

Aj, tackar. Nåja, det funkar ju nu så det far vara som det är

Ursprungligen av kenjon:

Precis, du skulle inte byta AppleID, eftersom du då får börja om och förlora allt. Men ditt AppleID kan du koppla till valfri emailadress. Så ditt AppleID ser ut som din gamla adress, och du använder den för att logga in, men får alla meddelanden till din valfria email.
Ditt AppleID funkar även om den gamla emailadressen inte funkar.

är det en mac/me/icloud-adress går det inte att byta. Bara när domänen inte tillhör Apple.

Lite OT, jo jag vet.

1
Bevaka tråden