Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kinesiska tecken i routern

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en D-link DI-604 som jag uppdaterade firmware på från version 3.00 till 3.01. Nu är alla routerns menyer på kinesiska. Routern funkar visserligen som den ska, men hur tusan gör jag för att få tillbaka engelska tecken. Kan man nedgradera igen till version 3.00? Hur får man i så fall tag på den igen?

Har du frågat supporten?

Mycket konstigt versionsnummer.

Kolla här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-15 21:52

Ian,

Du har uppenbarligen uppgraderat din D-Link 604:a med en firmware från D-Link i Taiwan.

Troligen är den avsedd för en D-Link 604 av annan revision än den du har, därav att du får kinesisk/taiwanesisk text på konfig-sidorna.

Läser man på de svenska/amerikanska D-Link siterna, så varnar de för att just uppgradera med felaktig firmware.

"DI-604 Revision Identification

There are multiple revisions of the DI-604.
Each revision has version specific firmware, installation guides, and functions.

Firmware is not interchangeable.

Please use the descriptions and diagrams below to identify your particular version of the DI-604. The revision is located on the label on the bottom of the device next to H/W:.

Click on the image that matches your version.

Note: If you have revision D, then you have an European version of this router which D-Link USA does not support. "

Utan några garantier, så skulle jag hämta den senaste, korrekta firmware från D-Link i Sverige, för att sedan, med en Svensk/Engelsk pappers/PDF-manual navigera dig genom konfig-sidorna i din D-Link 604 tills du finner sidan för uppgradering av firmware.

-Torkel

1
Bevaka tråden