Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone står för 63 procent av Apples intäkter

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Försäljningen av Iphone fortsätter att vara Apples största och viktigaste inkomstkälla, visar tisdagens kvartalsrapport.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-10-28 13:23

Varje gång jag läser om iPhones försäljningsrekord tänker jag på Balmer: Vem vill ha en telefon utan tangentbord!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-10-28 14:00
Ursprungligen av kenjon:

Varje gång jag läser om iPhones försäljningsrekord tänker jag på Balmer: Vem vill ha en telefon utan tangentbord!

Har en känsla av att han har fått äta upp dom orden åtskilliga gånger och blir nog påmind då och då

Fortfarande inga siffror om  Watch. Har i alla fall inte sett något.

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2015-10-29 17:49
Ursprungligen av adress@mac:

Fortfarande inga siffror om  Watch. Har i alla fall inte sett något.

MacWorld räknar baklänges!

"...segment ökade från 8,379 miljarder dollar till 10,067 miljarder kronor kan det slås fast att Apple har tjänat minst 1,688 miljarder dollar (motsvarande 14,43 miljarder svenska kronor) på klockan under det senaste året."

"...utgår vi från de billigaste modellerna hamnar vi någonstans mellan fyra och fem miljoner exemplar."

http://macworld.idg.se/2.1038/1.641138/sa-myc...

Ursprungligen av jas:

MacWorld räknar baklänges!

"...segment ökade från 8,379 miljarder dollar till 10,067 miljarder kronor kan det slås fast att Apple har tjänat minst 1,688 miljarder dollar (motsvarande 14,43 miljarder svenska kronor) på klockan under det senaste året."

"...utgår vi från de billigaste modellerna hamnar vi någonstans mellan fyra och fem miljoner exemplar."

http://macworld.idg.se/2.1038/1.641138/sa-myc...

Ändå bara " uppskattningar ". Säger inget om antalet objekt. Tror det är betydligt högre än 4-5 milj ex.
Om det skulle stämma - tror jag inte Apple är nöjda.
Vad man " tjänat " är ju heller samma sak - som vad sålt för i $ ?

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2015-10-29 19:00
Ursprungligen av adress@mac:

Ändå bara " uppskattningar ". Säger inget om antalet objekt. Tror det är betydligt högre än 4-5 milj ex.
Om det skulle stämma - tror jag inte Apple är nöjda.
Vad man " tjänat " är ju heller samma sak - som vad sålt för i $ ?

De blandar och ger med dollar och kronor samt vinst isf omsättning!

Så går det när teknikjournalister försöker sig på ekonomi...

1
Bevaka tråden