Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Magic Trackpad 2 och Magic Keyboard

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple uppdaterar sin serie med trådlösa inmatningstillbehör, och både Magic Keyboard och Magic Trackpad 2 har hälsat på hos 99mac.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2015-10-27 20:58

...coolt partytrick... Hehe

Att de inte levererar trådlösa fullstora tangentbord gör mig så j*a förbannad! Jag fattar inte, var är problemet!?? Alltså, ärligt?

...å andra sidan är det jättesvårt att hitta något märke som gör fullstora Bluetooth-tangentbord, vilket är en klen tröst.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-10-27 21:50

'Apple Magic Styrplatta 2' (fnissar lite) varför inte 'Äpple magisk styrplatta 2' om man nu måste översätta allt?

Menar du att man ska börja översätta företagsnamn ?
Fattar du hur löjligt det låter ?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-10-27 22:43
Ursprungligen av Larstommie:

Menar du att man ska börja översätta företagsnamn ?
Fattar du hur löjligt det låter ?

Läs mitt inlägg igen, saktare..

Ursprungligen av mattiL:

Läs mitt inlägg igen, saktare..

Har jag gjort
"Äpple magisk styrplatta " Och ?

Jag tycker det är två fantastiska nyheter och tycker att båda är helt perfekta att använda
De var mycket välkomna

Ursprungligen av Larstommie:

Har jag gjort
"Äpple magisk styrplatta " Och ?

I artikeln visar man att operativsystemet kallar det "Magic styrplatta". Dvs man har översatt det ena ordet. Och då undrar han lite skämtsamt varför man inte översätter alltihop.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-10-28 01:51

Lite fel att klaga på piltangenterna, tycker jag. På det gamla tangentbordet är ju alla fyra piltangenterna halvstora. Så det de har gjort på det nya är ju egentligen att öka på storleken på två av dem. Det tycker inte jag låter sämre.

Ursprungligen av kenjon:

Lite fel att klaga på piltangenterna, tycker jag. På det gamla tangentbordet är ju alla fyra piltangenterna halvstora. Så det de har gjort på det nya är ju egentligen att öka på storleken på två av dem. Det tycker inte jag låter sämre.

Det är sant, även om jag även där tyckte det var märkligt att ett tangentbord som skeppas med en stationär dator inte kan få plats att ha fullstora tangenter.

För mig blir det dock svårare att använda tangenterna när de är olika stora, än om alla fyra hade varit halvstora. Jag missar ofta att komma åt uppåtpilen, och träffar en av sidopilarna. Det hade varit enklare om de varit lika stora, med lite utrymme emellan. Helst hade jag sett fullstora så klart. Nu har Apple valt ett designbeslut där yttre symmetri (alla tangenterna har en jämn ytterkant) går före inre symmetri (piltangenterna inbördes lika stora).

Alla har säkert inte problem med det, och jag kommer säkert vänja mig! Men det är ett beslut som stör mig.

  • Medlem
  • Boston
  • 2015-10-28 09:55
Ursprungligen av jakobnilsson:

Det är sant, även om jag även där tyckte det var märkligt att ett tangentbord som skeppas med en stationär dator inte kan få plats att ha fullstora tangenter.

För mig blir det dock svårare att använda tangenterna när de är olika stora, än om alla fyra hade varit halvstora. Jag missar ofta att komma åt uppåtpilen, och träffar en av sidopilarna. Det hade varit enklare om de varit lika stora, med lite utrymme emellan. Helst hade jag sett fullstora så klart. Nu har Apple valt ett designbeslut där yttre symmetri (alla tangenterna har en jämn ytterkant) går före inre symmetri (piltangenterna inbördes lika stora).

Alla har säkert inte problem med det, och jag kommer säkert vänja mig! Men det är ett beslut som stör mig.

Just piltangenterna är det enda som stör mig på nya Macbook:ens tangentbord som har samma layout som Magic Keyboard 2. Jag får en stark känsla av form före funktion där någon (läs Jonny Ive) tycker att det är snyggare när det inte blir "hål" i tangentbordet. Hade heller aldrig några problem med halvstora piltangenter på min MBA.

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2015-10-28 23:13

MacWorld är heller inte särskilt positivt inställda till tangentbordet!

"De nya tangenternas klicketi-klack är visserligen inte lika högljudda som ett mekaniskt tangentbord, men ljudet är märkbart skarpare än hos föregångaren."
http://macworld.idg.se/2.1038/1.640541/test-a...

Själv gillar jag den "gamla" sortens tgb med rejält nertryck och smatter för stationärt bruk.

Är sugen på nya styrplattan. Men 1.400:-! ajaj.. Jag kör på med gamla till nästa generation kommer

Nästa generation track-pads med touch-id måste ju bara vara i utveckling.
Stökigt att använda Anteckningar på iMacen nu ju, och låsa upp låsta anteckningar utan touch-id ?

1
Bevaka tråden