Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur uppdatera bläddringen av nätverk?!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag försöker bläddra fram en nyuppsatt windows2000-server på vårt företags nätverk, men det var väldigt vad det var krångligt och svajigt. Finns det verkligen ingen funktion som "tryck F5 för att uppdatera visningen" i MacOS X?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-02-23 00:59

Blir oehört frustrerad av samma anledning, har du hittat någon lösning?

  • Medlem
  • Tjörn
  • 2004-02-23 03:15

Finder live-uppdaterar hela tiden så... så fort en ny dator hittas så ska den visas i finder...
Om det nu skulle vara nåt fel med Panther (som det brukar vara) så prova att ladda ner SMB Browse från versiontracker, det fungerar ibland bättre.

Jag kör 10.3.3 betan här och nu fungerar nätverket utmärkt för mig

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2004-02-23 07:31

Sen jag uppdaterade till 10.3.2 fungerar SMB-nätet hos mig med.

Men det är extremt svajigt om man inte har en winsserver. Lösningen enligt många diskussioner hos bla Apple, MacOSXhints och på lite andra ställen verkar vara att man ska knäppa på macen först, och sedan windowsmaskinerna. Då blir macen »dynamisk wins« (eller vad det heter) och då borde det fungera.

Sök lite på Apples diskussionforum så ska du nog se att du hittar. (När jag provade nu var sökfunktionen avstängd, så därav ingen direktlänk.)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-02-23 13:10

Problemet i Panther är ju att servern ansluter sig så fort man bläddrar in på den, och tycks inte uppdatera filinnehållet särskilt interaktivt. Jag kör RemotePC för att styra samtidigt, men det verkar inte vara någon skillnad när jag stänger av RP trots att de ligger på samma ip.. Skall prova att söka!

1
Bevaka tråden