Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad inkluderas vid säkerhetskopiering av Macintosh HD?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag säkerhetskopierar enheten "macintosh HD" mot Time Capsule och då är det väl allt som finns på datorn som är säkerhetskopierad?
Jag undrar t ex om det som finns överst på vänstra spalt i Finder "favoriter" ingår?

Ursprungligen av calinou:

Jag säkerhetskopierar enheten "macintosh HD" mot Time Capsule och då är det väl allt som finns på datorn som är säkerhetskopierad?
Jag undrar t ex om det som finns överst på vänstra spalt i Finder "favoriter" ingår?

Det blir en exakt kopia, ja, allt säkerhetskopieras. Favoriterna är bara genvägar till program, mappar, mm. Men om du återställer datorn från en full TimeMachine-kopia så blir den likadan som innan.

Ursprungligen av Mattias A:

Det blir en exakt kopia, ja, allt säkerhetskopieras. Favoriterna är bara genvägar till program, mappar, mm. Men om du återställer datorn från en full TimeMachine-kopia så blir den likadan som innan.

Tack för svaret! mao även "dropbox" /innehållet som finns i "Finder"/favoriter säkerhetskopieras i TM också?

Ja.

Ursprungligen av Mattias A:

Ja.

Då känns det bra att allting under kontroll Min datorskärm var svart en lång stund på morgonen och då blev jag lite panikslagen att inte hade allting säkerhetskopierat. Man kan alltså ev. koppla min Time Capsule mot vilken som helst Time Machines dator ifall min dator skulle krascha?

  • Medlem
  • International user
  • 2015-10-14 12:46
Ursprungligen av calinou:

Då känns det bra att allting under kontroll Min datorskärm var svart en lång stund på morgonen och då blev jag lite panikslagen att inte hade allting säkerhetskopierat. Man kan alltså ev. koppla min Time Capsule mot vilken som helst Time Machines dator ifall min dator skulle krascha?

Vad menar du med "vilken som helst Time Machines dator"?

Ursprungligen av calinou:

Då känns det bra att allting under kontroll Min datorskärm var svart en lång stund på morgonen och då blev jag lite panikslagen att inte hade allting säkerhetskopierat. Man kan alltså ev. koppla min Time Capsule mot vilken som helst Time Machines dator ifall min dator skulle krascha?

Om du menar att du kan återställa från en TimeMachine-backup till vilken dator som helst, så är svaret ja.

Ursprungligen av Mattias A:

Om du menar att du kan återställa från en TimeMachine-backup till vilken dator som helst, så är svaret ja.

Det var det jag menade. Tack så mycket för hjälpen!

Hojta till om jag har fel, men jag upplever att beroende på hur man återställer kopian så hänger inte alltid iTunes-biblioteket med. ?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-10-20 10:34

Har man BootCamp på datorn, så backas inte den upp med TM.

1
Bevaka tråden