Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Enklaste vägen med AppleWatch vid telefonbyte

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns säkert fler av er som bytt till iPhone 6S och parat om  Watch. Vilken är den bästa vägen att gå - för att få behålla allt innehåll på  Watch. Finns det några fallgropar att tänka på. Är det mindre problem om man för över säkerhetskopian från gamla telefonen via iTunes - än om man installerar som ny ? På vilket sätt påverkas  Watch ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-13 22:47
Ursprungligen av adress@mac:

Finns säkert fler av er som bytt till iPhone 6S och parat om  Watch. Vilken är den bästa vägen att gå - för att få behålla allt innehåll på  Watch. Finns det några fallgropar att tänka på. Är det mindre problem om man för över säkerhetskopian från gamla telefonen via iTunes - än om man installerar som ny ? På vilket sätt påverkas  Watch ?

Jag har alltid backat mot iTunes lokalt för att få snabbare återläsning men det går ju lika bra från iCloud.

1) Säkerhetskopiera luren
2) Ta bort parkopplingen
3) Lägg in backupen på nya luren
4) Parkoppla på nytt och läs tillbaka AW-backup
5) Klart.

Det tar sedan lite extra tid för alla appar/data att synkas tillbaka till klockan men sedan är det klart.

Ursprungligen av zinned:

Jag har alltid backat mot iTunes lokalt för att få snabbare återläsning men det går ju lika bra från iCloud.

1) Säkerhetskopiera luren
2) Ta bort parkopplingen
3) Lägg in backupen på nya luren
4) Parkoppla på nytt och läs tillbaka AW-backup
5) Klart.

Det tar sedan lite extra tid för alla appar/data att synkas tillbaka till klockan men sedan är det klart.

Låter smidigt. Punkt 4 - var lagras AW - backup - för att sedan återläsas ?
Tack så här långt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-13 23:09
Ursprungligen av adress@mac:

Låter smidigt. Punkt 4 - var lagras AW - backup - för att sedan återläsas ?
Tack så här långt.

AW-backupen skapas när man tar ort parkopplingen mallan lur och klocka och den sparas på luren. Alltså är det viktigt att man backar luren för att sedan läsa tillbaka backupen på nya telefonen, i annat fall är man utan AW-backup.

Här kan jag tycka att Apple måste ändra upplägget så att klockan själv backar till molnet också. Man vill oftast INTE riskera att bli av med all data man har i klockan.

Ursprungligen av zinned:

AW-backupen skapas när man tar ort parkopplingen mallan lur och klocka och den sparas på luren. Alltså är det viktigt att man backar luren för att sedan läsa tillbaka backupen på nya telefonen, i annat fall är man utan AW-backup.

Här kan jag tycka att Apple måste ändra upplägget så att klockan själv backar till molnet också. Man vill oftast INTE riskera att bli av med all data man har i klockan.

Då blir detta sysselsättningen i helgen.
Därefter skall jag ta tag i problemet med nya Bluetooth 4.2 man smög in i IOS 9. Dessutom retroaktivt tillbaka till 5S. Mina streamer knasar för fullt med nya versionen. Kopplar inte upp - kopplar inte ned.
Trodde mer eller mindre att Bluetooth var bakåtkompatibel - men så verkar inte vara fallet.
Nu skulle tillverkaren Phonak kolla upp problemet - och skicka mig en på prov.......

Ursprungligen av zinned:

Jag har alltid backat mot iTunes lokalt för att få snabbare återläsning men det går ju lika bra från iCloud.

1) Säkerhetskopiera luren
2) Ta bort parkopplingen
3) Lägg in backupen på nya luren
4) Parkoppla på nytt och läs tillbaka AW-backup
5) Klart.

Det tar sedan lite extra tid för alla appar/data att synkas tillbaka till klockan men sedan är det klart.

Ursprungligen av zinned:

AW-backupen skapas när man tar ort parkopplingen mallan lur och klocka och den sparas på luren. Alltså är det viktigt att man backar luren för att sedan läsa tillbaka backupen på nya telefonen, i annat fall är man utan AW-backup.

Här kan jag tycka att Apple måste ändra upplägget så att klockan själv backar till molnet också. Man vill oftast INTE riskera att bli av med all data man har i klockan.

Är inte ordningen mellan 1 och 2 fel? Eftersom AW backupen tas när du tar bort parkopplingen så borde det väl vara denna ordning?

  1. Ta bort parkopplingen

  2. Säkerhetskopiera luren

  3. Lägg in backuppen på nya luren

  4. Parkoppla med nya luren

Jag gjorde det i den ordningen.

Hur som helst så är det ingen enkel process och jag tycker att det är för lätt att gå fel. Men jag är osäker på hur stor risken är att tappa större mängder data. När det hälsodatat så är det väl som mest en dag jag riskerar att tappa eftersom historiken ligger i aktitivetsappen på telefonen?

Ursprungligen av BlackSmp:

Är inte ordningen mellan 1 och 2 fel? Eftersom AW backupen tas när du tar bort parkopplingen så borde det väl vara denna ordning?

  1. Ta bort parkopplingen

  2. Säkerhetskopiera luren

  3. Lägg in backuppen på nya luren

  4. Parkoppla med nya luren

Jag gjorde det i den ordningen.

Hur som helst så är det ingen enkel process och jag tycker att det är för lätt att gå fel. Men jag är osäker på hur stor risken är att tappa större mängder data. När det hälsodatat så är det väl som mest en dag jag riskerar att tappa eftersom historiken ligger i aktitivetsappen på telefonen?

Nej, backupen skapas när du tar bort parkopplingen. Därför är det viktigt att först koppla bort AW, sen göra backup på luren.

Ursprungligen av pmarriott:

Nej, backupen skapas när du tar bort parkopplingen. Därför är det viktigt att först koppla bort AW, sen göra backup på luren.

Nu hänger jag inte riktigt med, jag tyckte att det som jag skrev? Ta bort parkopplingen, ta backup på luren. Zinned hade omvänd ordning (ta backup, ta bort parkopplingen)

Eller är det jag som läser fel?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-14 09:28
Ursprungligen av BlackSmp:

Nu hänger jag inte riktigt med, jag tyckte att det som jag skrev? Ta bort parkopplingen, ta backup på luren. Zinned hade omvänd ordning (ta backup, ta bort parkopplingen)

Eller är det jag som läser fel?

Nej, du har HELT rätt. Felskrivet av av mig, korrekt ordning är:

1) Ta bort parkopplingen mellan klocka och telefon
2) Säkerhetskopiera telefonen
3) Lägg in backupen på nya telefonen
4) Parkoppla på nytt och läs tillbaka AW-backup
5) Klart.

Ursprungligen av adress@mac:

Finns säkert fler av er som bytt till iPhone 6S och parat om  Watch. Vilken är den bästa vägen att gå - för att få behålla allt innehåll på  Watch. Finns det några fallgropar att tänka på. Är det mindre problem om man för över säkerhetskopian från gamla telefonen via iTunes - än om man installerar som ny ? På vilket sätt påverkas  Watch ?

Tack för hjälpen ALLA. Jag hade garanterat gjort fel. Man är aldrig för gammal för att lära sig. ?

1
Bevaka tråden