Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone 6S och 6S Plus imponerar i batteritester

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Testerna av Apples senaste mobiltelefoner har fortsatt under helgen. Nu har turen kommit till batteriprestanda och där imponerar både Iphone 6S och 6S Plus.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2015-10-12 19:40

Lite tidigt att uttala sig men jag är väldigt imponerad av 6S+ hittills, min har 96% just nu och min gamla 5S hade varit under 50% med samma användning (då har de fått laddats i bilen till och från jobbet).
Inte gått under 60% i helgen heller, mot att 5S i regel har slut på batteri på eftermiddagen om den användes på samma sätt.

  • Medlem
  • 2015-10-12 19:59

Tidningen mobil har med testat 6s plus och de fick batteritiden för video till mindre än hälften av vad ni fick. Vilka inställningar använde ni?

Ursprungligen av PaO:

Tidningen mobil har med testat 6s plus och de fick batteritiden för video till mindre än hälften av vad ni fick. Vilka inställningar använde ni?

Det går inte att jämföra olika testers resultat rättvist, like lite som det går att jämföra olika användares resultat. Det är så individuellt.

  • Medlem
  • 2015-10-12 20:42
Ursprungligen av keptang:

Det går inte att jämföra olika testers resultat rättvist, like lite som det går att jämföra olika användares resultat. Det är så individuellt.

Håller helt med men om tidningen mobil körde med full ljustyrka och 99 mac med energisparläge så förklarar det ju det hela. Det handlar ändå om hälften eller dubbelt så mycket. Därför undrade jag grovt om inställningar

  • Medlem
  • Hjo
  • 2015-10-12 21:13

Här finns kanske svaret (ett av många)
http://9to5mac.com/2015/10/12/a9-battery-test...

  • Medlem
  • Hjo
  • 2015-10-12 21:15
Ursprungligen av PaO:

Håller helt med men om tidningen mobil körde med full ljustyrka och 99 mac med energisparläge så förklarar det ju det hela. Det handlar ändå om hälften eller dubbelt så mycket. Därför undrade jag grovt om inställningar

Kanske mer intressant om de samtidigt testade fjolårets modeller också...

  • Medlem
  • 2015-10-12 21:17
Ursprungligen av Hjopek:

Kanske mer intressant om de samtidigt testade fjolårets modeller också...

Kollade och skillnaden är ungefär den samma mellan 99mac och Mobil på videotest mellan 6 plus och 6s plus. Såg sedan att 99mac kör med halv ljusstyrka cirkus och Mobil kanske kör med full kraft

  • Medlem
  • Hjo
  • 2015-10-12 21:34

Jag börjar undra om inte det här med att Samsungproducerade chipet verkar vara något sämre än TSMC:s...
kan det vara helt medvetet av Apple, det ökar ju inte direkt förtroendet för Samsungs grejor, i förlängningen det kanske dyker upp i bakhuvudet hos folk då de väljer mellan Samsung och något annat fabrikat, behöver inte vara mobiler heller...det verkar ju vara en nödlösning eftersom inte TSMC inte hinner med...;D

Ursprungligen av Hjopek:

Jag börjar undra om inte det här med att Samsungproducerade chipet verkar vara något sämre än TSMC:s...
kan det vara helt medvetet av Apple, det ökar ju inte direkt förtroendet för Samsungs grejor, i förlängningen det kanske dyker upp i bakhuvudet hos folk då de väljer mellan Samsung och något annat fabrikat, behöver inte vara mobiler heller...det verkar ju vara en nödlösning eftersom inte TSMC inte hinner med...;D

Tekniskt intresserade ja. De som inte köper teknik utan en livstil har ingen aning om vad de köper och kommer bara se Apple och Apple...

Våra inställningar är, som står i artikeln, 150 cd/m2 eller ungefär halv ljusstyrka. Bakgrundsuppdateringar och notiser är avstängt, men wifi och bluetooth på.

Är inte batterierna mindre i dom nya telefonerna?

Ursprungligen av Dytron:

Är inte batterierna mindre i dom nya telefonerna?

Om du hade läser artikeln så framgår det klart och tydligt

  • Avstängd
  • Örebro
  • 2015-10-13 00:25
Ursprungligen av Hjopek:

Jag börjar undra om inte det här med att Samsungproducerade chipet verkar vara något sämre än TSMC:s...
kan det vara helt medvetet av Apple, det ökar ju inte direkt förtroendet för Samsungs grejor, i förlängningen det kanske dyker upp i bakhuvudet hos folk då de väljer mellan Samsung och något annat fabrikat, behöver inte vara mobiler heller...det verkar ju vara en nödlösning eftersom inte TSMC inte hinner med...;D

På vilket sätt skulle det gynna Apple? De skulle snarare förlora på det än att vinna på det.

Ursprungligen av Cancerman:

Om du hade läser artikeln så framgår det klart och tydligt

Imponerande att batteritiden är bättre då

Samsung chippet är väl 16nm och Tsmc 14nm?

Samt gamla A8 är väl 20nm, så det är väl inte alls konstigt att dom nya har bättre batteritid.

Folk som "tror" sig veta stirrar sig blinda på batteriets storlek, men det finns så många faktorer som spelar in.

Ursprungligen av Linus82:

Samsung chippet är väl 16nm och Tsmc 14nm?

Tvärtom, Samsung är 14nm och TSMC 16nm.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2015-10-13 23:42
Ursprungligen av Exteron:

På vilket sätt skulle det gynna Apple? De skulle snarare förlora på det än att vinna på det.

Tror du? ;D

http://www.fool.com/investing/general/2015/10...

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2015-10-14 09:12

Chipgate tar en ny vändning, samsungchippet är det "bra":

http://www.tomshardware.com/news/iphone-6s-a9...

#nyhetstips

Ursprungligen av Json_81:

Chipgate tar en ny vändning, samsungchippet är det "bra":

http://www.tomshardware.com/news/iphone-6s-a9...

#nyhetstips

Samtidigt som slutklämmen är...

Citat:

Even after taking this into account, the extra few minutes of battery life you may get from a phone using the Samsung-made A9 will hardly be noticeable.

If you want a new iPhone 6s,buy it, use it, and don't worry about who made the processor.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2015-10-14 10:05
Ursprungligen av BlackSmp:

Samtidigt som slutklämmen är...

Japp.
Jag gissar att det är lika mycket lotto med själva batteriet som någon skillnad mellan processorerna.

Hur har ni det med batteritider? Har en 6S och tycker standbytiden är grym! Men användartiden? Är detta rimligt:

Ursprungligen av D_Odell:

Hur har ni det med batteritider? Har en 6S och tycker standbytiden är grym! Men användartiden? Är detta rimligt:

Ja, åtta timmar känns inte bara rimligt - jag tycker att det verkar vara en bra tid.

Tryck på någon av apparna så ser du även hur många minuter som du använt dem.

1
Bevaka tråden