Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp med kraschad iMac

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2015-10-09 20:47

Efter att min 24" iMac började stänga ner sig under uppstart återställde jag operativsystemet. Efter återställning kan jag starta datorn som vanligt men alla program utom Findern är borta, docken är täckt med frågetecken.

Jag har installerat Firefox via USB-sticka och efter det iTunes och Pages. Men i övrigt finns inga applikationer, jag kan inte hantera inställningar eller systeminformation heller. Ingenting händer när man väljer systeminformation eller systeminställningar från -menyn. Observera att frågan om vilket OS jag har nu kommer att mötas av motfrågan, hur tar jag reda på det utan att kunna välja "systeminformation".

Mitt enda mål är att exportera de 20 000 bilder från den "dataklump" som iPhotobiblioteket utgör, men jag har svårt att göra detta utan att kunna installera programmet. Jag hittar inget sätt att installera iPhoto eller Photos eller vad den senaste versionen av programmet heter. I övrigt behöver jag inte få igång datorn mer utan tänker blåsa den helt och kommer hantera bilder på en annan icke-mac.

Tacksam för hjälp.

Mvh
Carl

Om iPhotobiblioteket är det enda du vill behålla:
- kopiera hela iPhotobiblioteket till en annan disk
- radera den interna disken och gör en helt ny installation av OS X, och de program du vill ha.
- lägg tillbaka iPhotobiblioteket

1
Bevaka tråden