Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skärmen på T610

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Börjar bli dags för en ny mobil, och T610 ligger rätt bra till men alla verkar gnälla över skärmen i dagljus. Men hur dålig är den egentligen? Hur är skärmen jämfört med den på T68?

Z600 är snygg och har en bättre skärm men dels är den tyngre och sen är den nästan lika lång (dubbelt så lång när man vecklar ut den mao), lite bredare och runt centimetern tjockare :eek:

Förresten siktar nog på en Tungsten T3 också, någon som vet hur den lirar med T610?

/F

  • Oregistrerad
  • 2003-10-14 23:11
Citat:

Skrevs ursprungligen av Freske
Hur är skärmen jämfört med den på T68?
/F

10 gånger bättre än t68n i.a.fall.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Freske
Börjar bli dags för en ny mobil, och T610 ligger rätt bra till men alla verkar gnälla över skärmen i dagljus. Men hur dålig är den egentligen? Hur är skärmen jämfört med den på T68?

Den är _riktigt_ dålig... T68:ans skärm är ju inte direkt lysande (ha!) den heller, men 610:an är sämre. Inomhus är den dock utmärkt, och i lite halvskum utemiljö eller mulet ok, men inte mer.

T610 har dock en hel del andra egenskaper som enligt mig kompenserar den dåliga skärmen mer än väl.

Citat:

Förresten siktar nog på en Tungsten T3 också, någon som vet hur den lirar med T610?

Alldeles förträffligt! Jag har dock bara haft min T3 i en vecka, men jag räknar med att skriva en lite mer omfattande rapport snart.

/Göran

Tycker 610 har bättre skärm än min gamla 68 måste jag säga..

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2003-10-14 23:39

är också i valet o kvalet...men lutar nog mer åt Z600.....ska gå o känna på den först...

Citat:

Skrevs ursprungligen av DaPhox
10 gånger bättre än t68n i.a.fall.

Njae, beror väl på hur man ser det... I dunkelt ljus inomhus är skärmen på T610 grym, klart bättre än T68 eftersom T68 bara har 256 färger. Men går du ut i dagsljus är den nästintill värdelös. I solsken är det ett straff att försöka läsa nåt på skärmen. Och så fort bakgrundsbelysningen slås av så ser du *ingenting* på skärmen. Glöm att se klockan utan att trycka in volymknappen. Man kan förstå varför SE designade telefonen så att överdelen var helt svart, för att matcha skärmen.

Jag har trånat länge efter Z600 ända sedan ryktena om den kom (som i den här tråden) men just tjockleken är ett aber. Jag ska inte döma ut den innan jag fingrat på den, men jag är orolig att den ska kännas klumpig jämfört med min T610.

  • Medlem
  • 2003-10-15 12:01

skärmen kass i dagsljus. var rätt sur när jag först fick den, men nu tänker jag sällan på det. grym telefon i övrigt.

1
Bevaka tråden