Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mina mediaknappar är borta efter uppdatering

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej på er.

Uppdaterade till Kaptenen men nu är mediaknapparna F7 till F12 som tidigare styrde all min musik oavsett aktivt fönster borta. Hur får jag tillbaka mina mediaknappar?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-10-06 17:26

Hade du mappat dem på något vis via Tangentbord i Inställningar?

  • Medlem
  • Boston
  • 2015-10-06 19:13

Under System Preference/Keyboard finns det en checkbox för huruvida funktionstangenterna ska användas som funktionstangenter eller inte. Har du kollat om den är checkad?

Ursprungligen av Gurra:

Under System Preference/Keyboard finns det en checkbox för huruvida funktionstangenterna ska användas som funktionstangenter eller inte. Har du kollat om den är checkad?

Hittar ingen sådan ruta, vilken tab finns den under i tangentbord?

Ursprungligen av Ancientdragon:

Hittar ingen sådan ruta, vilken tab finns den under i tangentbord?

Första fliken, första kryssrutan. "Använd F1, F2, osv som vanliga funktionstangenter"

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Första fliken, första kryssrutan. "Använd F1, F2, osv som vanliga funktionstangenter"

Hittar inget sådant val, har jag sovit för lite eller har vi olika val?

  • Medlem
  • Boston
  • 2015-10-06 20:07
Ursprungligen av Ancientdragon:

Hittar inget sådant val, har jag sovit för lite eller har vi olika val?

Intressant, mina inställningar ser inte alls ut som dina utan jag var på väg att svara som @Jesper Ohlsson.

Ursprungligen av Ancientdragon:

Hej på er.

Uppdaterade till Kaptenen men nu är mediaknapparna F7 till F12 som tidigare styrde all min musik oavsett aktivt fönster borta. Hur får jag tillbaka mina mediaknappar?

Så här ska det se ut.

Ursprungligen av Megolon:

Så här ska det se ut.

Några idéer om varför våra inställningar skiljer sig?

Använder du ett 3e parts tangentbord eller från Apple?

Ursprungligen av Ancientdragon:

Några idéer om varför våra inställningar skiljer sig?

Förmodligen för att du använder ett icke-Apple-tangentbord.

Tack för hjälpen

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Förmodligen för att du använder ett icke-Apple-tangentbord.

Haha, tja kanske har apple börjat sälja kopior på sina egna produkter för att få ner kostnaderna i webb-butiken.

Hittade felet, hade anslutit utan via ikonen i övre högra hörnet istället för att använda "anslut bluetooth-keyboard" i inställningar. Så nu har jag samma inställningar som er. Nu fungerar även tangenterna för iTunes.
Däremot fungerar inte volymtangenterna, de vill inte justera ljud ut via HDMI (annars fungerar de), det får nog vara så. Jag kan ju höja på surroundsystemet. Om ingen har en lösning på det?

Ursprungligen av Ancientdragon:

Haha, tja kanske har apple börjat sälja kopior på sina egna produkter för att få ner kostnaderna i webb-butiken.

Hittade felet, hade anslutit utan via ikonen i övre högra hörnet istället för att använda "anslut bluetooth-keyboard" i inställningar. Så nu har jag samma inställningar som er. Nu fungerar även tangenterna för iTunes.
Däremot fungerar inte volymtangenterna, de vill inte justera ljud ut via HDMI (annars fungerar de), det får nog vara så. Jag kan ju höja på surroundsystemet. Om ingen har en lösning på det?

Det går inte att justera HDMI-ljud med tangentbordet by design.

Tanken är att du skall justera ljudet på TV eller förstärkare.

Ursprungligen av Borttaget:

Det går inte att justera HDMI-ljud med tangentbordet by design.

Tanken är att du skall justera ljudet på TV eller förstärkare.

Det fungerar ju i både Spotify och iTunes med kortkommandon för att höja och sänka ljud.

Så nu blir det att leta tredjeparts app.

-"All keys must work att all times"

Senast redigerat 2018-07-23 13:44
Ursprungligen av Ancientdragon:

Det fungerar ju i både Spotify och iTunes med kortkommandon för att höja och sänka ljud.

Du kan ändra ljud i programmen. Men inte system-ljudet.

1
Bevaka tråden