El Capitan: Kan inte öppna office-filer och textfiler

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Har just råkat ut för en skum grej efter jag uppdaterat till El Capitan.
Jag har alla mina filer på en windowsserver som jag når via smb-monterade enheter.
Men nu kan jag inte öppna office-filer eller textdokument. Endast pdf-filer och bilder verkar gå att öppna från några enheter. Några enheter funkar som de ska och jag hittar inga skillnader på dessa.

När man öppnar office-filer så händer ingenting, inga felmeddelanden. Öppnar jag en textfil i TextWrangler säger den att disken inte finns, MacOS error -35.

Tips på vad som kan hänt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-10-14 10:46

Hej,
Har du testad uppdateringen "Microsoft Office for Mac 2011 14.5.6 Update " ?
https://www.microsoft.com/en-us/download/deta...

OBS - När jag körde uppdateringen behövde jag registrera om programmet med produktnyckeln..!
- HA PRODUKTNYCKELN TILL HANDS INNAN DU KÖR DEN isf.

Jepp, har testat det. Det löste inte problemet.... Det är ju även textfiler som inte går att öppna i till exempel TextWrangler. Enligt TW finns inte disken... Alla andra filer kan öppnas.
Men jag återställde från en backup tillbaka till Yosmite, då funkade det. Så nåt knas är det i.o.m. El Capitan.

1
Bevaka tråden