Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förkö till iPhone 6s

Tråden skapades och har fått 64 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Orust
  • 2015-10-01 23:22

Är det nån mer än jag som sitter i förkö på Telias hemsida och väntar? ?

Jao

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-01 23:49

Jupp, mest för att jag inte vet om Apple Store kommer fixa förhandsbokning eller ej.

  • Medlem
  • Orust
  • 2015-10-01 23:52

Då får vi hoppas att vi inte sitter uppe förgäves. Förra året fick jag ge upp, allt var slutsålt innan jag kom in. Men det löste sej ändå. Åkte in till elgiganten samma dag som den släpptets i Sverige och fick tag på en. Märkligt att det är så viktigt att få en direkt. Men så är det.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-02 00:02

Nix...."Reservationen misslyckades"....HELA tiden.

  • Medlem
  • Orust
  • 2015-10-02 00:06

Det gick ju snabbt idag. Härligt.

Fast funka inte på datorn, men via mobilen fungerade det direkt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-02 00:06

Så där, till sist gick det igenom.

Fick ni inte detta?

  • Medlem
  • Skåne
  • 2015-10-02 00:11
Ursprungligen av zinned:

Så där, till sist gick det igenom.

Fick ni inte detta?

jo fick det ett par gånger sen gick de igenom

done and done.

god nat.t

  • Medlem
  • Orust
  • 2015-10-02 00:11

Jo, några gånger.

  • Medlem
  • Skåne
  • 2015-10-02 00:12

6s 64gb rosegold och 6s plus 128gb gick åt snabbt. ej mer i lager!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-02 00:13

Så här ser det ut hos Telia just nu :

  • Medlem
  • Orust
  • 2015-10-02 00:13

Beställde en till dottern med, verkar som det fungerade mycket bättre den här gången

  • Medlem
  • Skåne
  • 2015-10-02 00:15
Ursprungligen av zinned:

Så här ser det ut hos Telia just nu :

Hehe. Jag fick upp förkö skitet 22.45, öppnade det och sov en timme på soffan och beställde 00.06. Gött kött.

Misslyckades Ett antal gånger. Tillräckligt många gånger för att hinna bli frustrerad. Roseguld tog slut snabbt men jag går på traditonella spacegray

Satt med ipaden på mobilnätet och MBP på wi-fi för att öka chanserna.:)

  • Medlem
  • Orust
  • 2015-10-02 00:16

Ja, körde med två linor för att öka chansen

  • Medlem
  • 2015-10-02 00:33

Efter ett antal misslyckade beställningar gjorde jag om hela beställningsprocessen och då funkade det.

Nu är det bara att hoppas att lagersaldo i butik stämmer.

Jag hade faktiskt hoppas på lite mer av beställningsprocessen hos Telia men om det funkar blir jag ändå nöjd.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2015-10-02 00:37

Beställde min via halebop.se prick 00:01. Sidan var snabb och det gick snabbt. Efter några enstaka klick så var jag färdig med min beställning. Dock är jag osäker på hur jag gör med betalningen. När jag hade klickat på "Slutförd köp" så var jag tydligen klar med köpet, jag behövde inte mata in mina kortuppgifter. De skriver bara att jag kommer att få ett bekräftelsemail inom 6 h.

Edit 01:01 nevermind. Såg nu att det var mot postförskott. Stod dock inte det under förköpet.

Senast redigerat 2015-10-02 01:02
Ursprungligen av Mazak:

Är det nån mer än jag som sitter i förkö på Telias hemsida och väntar? ?

Fixade min hos Mstore (tidigare Grafit) smärtfritt som vanligt

Ursprungligen av zinned:

Så här ser det ut hos Telia just nu :

Hade den bilden i ca 15 minuter. Sedan kopplades jag. Tre minuter senare var det klart. Bekräftelse e-post kom efter ytterligare 3-4 minuter. Lev posten 9/10. Har alltid stämt tidigare år - så hoppas kan man. ?

Otroligt att Rose Gold är slut
Den har ju samma Fake Rose Gold färg som den billiga iWatchmodellen.

Se skillnaden på fake och äkta

Edit: Inte min mening att slå ner på er som köpt den. Det är bara min personliga och spontana åsikt

Senast redigerat 2015-10-02 01:56
  • Medlem
  • TRELLEBORG
  • 2015-10-02 01:21

På Telenor gick det bra. 00:06 var allt klart. 1st iPhone 6s 128 gb.

Ursprungligen av Cancerman:

Fixade min hos Mstore (tidigare Grafit) smärtfritt som vanligt

Med tanke på hur deras server kraschade ifjol så kan jag inte förstå hur du kan skriva "smärtfritt som vanligt"

Sedan så måste de få mobiler också. Det var också ett stort problem ifjol.

Vilket är synd. Jag handlar gärna där

Edit: Det blir intressant att se hur bra butikssaldot stämmer för Telia. Det fanns telefoner kvar i morse och nu såg jag att de har ca 2500 i rabatt om jag binder mitt nuvarande abb i 24 månader. Det fick mig att göra en extra reservering med ett bundet abbonemang så beslutar jag mig på fredag

Edit2: Intressanta rabatter för 24 månaders binding. I princip så är skillnaden mellan 4 GB och 12 GB per månad utraderad efter rabatt om du jämför med en obunden telefon

Senast redigerat 2015-10-02 08:05
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2015-10-02 08:08

Kollade precis orderstatus från Halebop - Köplats: 19 Då borde jag få mobilen 9/10

Edit: 08:10 - Nu verkar det inte alls gå att komma in på Halebops Shopsida längre. Är det nu folk börjar beställa måntro?

Senast redigerat 2015-10-02 08:40

Väldigt smidigt den här gången. Medans jag var 500+ Och väntade på min tur på tele2s hemsida. Surfade jag in på Telias, klickade boka och hämta i butik. En minut senare var det klart.
Tack för kaffet !

  • Medlem
  • Luleå
  • 2015-10-02 09:02

En fråga, och ja jag inser att jag borde ställa den till Telia, men jag börjar här ändå.

Hur mycket betyder egentligen den gröna färgen på "lager-stapeln" hos Telia?
1) Är den grön vid bokning innebär det att det finns en telefon till mig hos min butik den 9e, dvs det är bekräftade leveranser som visas.
eller
2) Är den grön vid bokning innebär det att den beställdes inom den mängd som Telia VILL HA, men inte fått bekräftat leverans av.
eller
3) Nån på Telia gillar grön färg.

Ursprungligen av json:

En fråga, och ja jag inser att jag borde ställa den till Telia, men jag börjar här ändå.

Hur mycket betyder egentligen den gröna färgen på "lager-stapeln" hos Telia?
1) Är den grön vid bokning innebär det att det finns en telefon till mig hos min butik den 9e, dvs det är bekräftade leveranser som visas.
eller
2) Är den grön vid bokning innebär det att den beställdes inom den mängd som Telia VILL HA, men inte fått bekräftat leverans av.
eller
3) Nån på Telia gillar grön färg.

De där staplarna betyder ingenting. Jag satt och uppdaterade lite sporadiskt igår för att se hur fort saker och ting tog slut. Efter att jag bokat mina.

En refresh röd stapel. vid nästa refresh va den grön igen. Vid en tredje refresh va den röd igen. Väldigt konstigt. Antar att det är för att man ska hetsas att köpa.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2015-10-02 09:50
Ursprungligen av Popelipop:

De där staplarna betyder ingenting. Jag satt och uppdaterade lite sporadiskt igår för att se hur fort saker och ting tog slut. Efter att jag bokat mina.

En refresh röd stapel. vid nästa refresh va den grön igen. Vid en tredje refresh va den röd igen. Väldigt konstigt. Antar att det är för att man ska hetsas att köpa.

OK, tack för info. Så det var alltså:

4) Nån på Telia har kopplat "lager-grafiken" till trafikljusen utanför kontoret.

  • Medlem
  • 2015-10-02 09:59

Är det nån mer än jag som ville ha en silver 6s Plus och märkte att det är bara Telia som har inga silver?. Det blir nog kö hos Apple på fredag Alla andra hade den men ingen garanti att få den på fredag.

Ursprungligen av BlackSmp:

Med tanke på hur deras server kraschade ifjol så kan jag inte förstå hur du kan skriva "smärtfritt som vanligt"

Sedan så måste de få mobiler också. Det var också ett stort problem ifjol.

Jag kan skriva det för jag lyckades lägga en beställning ifjol utan problem. Visst det tog någon sekund längre att få ordern bekräftad men upplevde annars inga konstigheter.

Ang mobiler i lager så beställde jag en 6+ 16gb guld ifjol och just 16gb's modellerna hade butiken i Östersund drösvis utav.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-10-02 12:01

Ingen som köper den kontant? Det verkar vara en relativt bra deal och man slipper bli bunden, kikade lite på jämförpriserna på http://www.billigaste-fastpris.se/iphone6s där det är uträknat.

Bevaka tråden