Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny hårddiskkabel - igen?!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

För andra gången hittar inte datorn startfilerna=hårddisken. Blinkande frågetecknet alltså :-/
När jag tar ut hårddisken och sätter den i kabinett så startar den.
Förra gången var det en vänlig forumkamrat som skickade en ny hårddiskkabel till mig. Det är tydligen ett vanligt fel på MacBook pro mid-12.
Vad tror ni, är det samma grej igen redan efter ett år?
Tror ni man kan köpa en sån någonstans i Stockholm (inte så dyrt..)?

Hälsar
Martin

Försök utveckla det problem du upplever. Har du bytt "hårddiskkabel" på din mbp?

Kabel

Jag har en MBP early 2010, och har fått byta två gånger! En gång på AppleCare och den andra gången beställde jag från eBay för 60 pund. Hur kan dessa gå sönder, man sliter ju inte direkt i kablarna? Superkass kvalitet mao.

Barbapappa, jag har inte bytt denna gång. Det var för ett år sedan. Nu har jag samma problem och undrar om jag ska byta igen...

Jonken, 60£ låter ju galet dyrt för något som bara pajar! Vad sa de på Apple första gången du bytte?
Jag har hört att det är tryck från plattan under som sliter på dem. Det saknas något slags gummifot som skydd där. Värdelöst faktiskt..

Du kan hitta en ny hårddiskkabel för 220kr på eBay med gratis frakt.

Apple verkstan sa inget speciellt, bara fixade problemet. Jag betalade lite mer för att få en originalkabel, fast det är klart, fungerar kabeln dåligt så märker man väl det rätt fort. Det är i alla fall superenkelt att byta själv.

Jag har köpt en ny på Ebay. Jag hör av mig och avslutar tråden när den är monterad.
Mvh
M

Jag skulle ju höra av mig ..
En ny kabel kom med posten förra fredagen. Jag installerade den och nu funkar allt igen!

Mvh
Martin

1
Bevaka tråden