Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

30 minuter politisk satir

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppland
  • 2015-10-01 20:15

Hej, jag har skapat mitt första avsnitt av en serie jag kallar "Verige" och sökt med ljus och lykta efter kritik i filmens uppbyggnad. Jag har aldrig skapat en film tidigare och jag är nyfiken på hur filmens "flyt" är, om den är klippt så att man kan följa storyn, om den är för lång osv. Det här kanske är mer av ett tekniskt forum, jag vet inte. Hur som jag skickar med en länk, titta gärna och återkom med tips. Jag håller på att skriva på avsnitt två som bäst. Jag har klippt ihop den med Premiere CC Pro 7, ritat grafiken med Photoshop och ljudet är inspelat/redigerat med Logic Pro X.

Otroligt kul och bra gjort!!

  • Medlem
  • Uppland
  • 2015-10-02 10:56

Tack för det, dela gärna vidare till folk. Upplevde du att den var för lång eller svår att följa?

Har delat med några och alla har gillat den. Tyckte den var lite seg i början men sen var det toppen när "det drog igång".

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-10-02 17:31

Jag tyckte också den var för trög i början, så jag gav upp. Får väl första en gång till

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2015-10-02 17:53

Den var bra (riktigt bra), och jag gillar kängorna mot den trasigaste regeringen som nånsin sett dagens ljus.
Men den är alldeles för lång. Jag bokade undan denna så jag kunde kolla medans min mac mini drar in 10.11, men hade den poppat upp på facebook eller så hade jag aldrig kollat mer än nån minut och jag tror gemene man inte heller orkar sitta 30 min.

  • Medlem
  • Uppland
  • 2015-10-02 20:54

Ja, jag tror också det. Jag ska sikta på högre tempo och ca en kvart speltid på nästa.

Snyggt gjort, riktigt roligt

@flygarn, någon uppföljare på gång? Riktigt bra gjort!

Jag tyckte också att den var mycket bra men för lång. 10 minuter max.

  • Medlem
  • Uppland
  • 2016-07-05 11:35

Tack för det, jag har många upplägg men jag har även fått barn så 105% av energin går åt till annat, men jag har inte kastat in handduken. Nästa film kommer absolut.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2016-07-05 13:09

Jag gilla den starkt, men du hade kunna snabba upp vissa episoder. Den gamla mannen och alla som går förbi hålet, det tar lite för lång tid tex.

  • Medlem
  • Uppland
  • 2016-11-10 17:59

Nästa film är ute nu.

  • Medlem
  • Uppland
  • 2017-03-29 09:54

Nytt avsnitt nu, jag lägger inte upp länkar i den här tråden sen för det blir mycket att hålla reda på men allt finns på facebook eller twitter @_verige om ni vill följa med.

1
Bevaka tråden