Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple släpper IOS 9.0.2

Tråden skapades och har fått 30 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Apple har släppt ännu en uppdatering till IOS 9 som åtgärdar en del problem och buggar.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-09-30 20:02

Dags att börja betatesta nu? Två släpp på några dagar.....

Ursprungligen av mattiL:

Dags att börja betatesta nu? Två släpp på några dagar.....

Kan vara en uppdatering som krävs för att iOS ska fungera bättre ihop med El Capitan som släpps idag.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-09-30 20:08

Kanske det, lite plötsligt bara. ?

  • Avstängd
  • Örebro
  • 2015-10-01 01:17
Ursprungligen av Megolon:

Kan vara en uppdatering som krävs för att iOS ska fungera bättre ihop med El Capitan som släpps idag.

-Åtgärdar ett problem med inställningen som aktiverar och avaktiverar mobildataanvändning.
-Åtgärdar ett problem som gjorde att vissa användare inte kunde aktivera Imessage.
-Åtgärdar ett problem där Icloud-säkerhetskopiering kunde avbrytas när en manuell säkerhetskopiering startades.
-Åtgärdar ett problem där skärmen kunde rotera när notiser togs emot.
-Förbättrar stabiliteten i Podcaster.

Vilken av dessa punkter skulle ha med det att göra?

Ursprungligen av Exteron:

-Åtgärdar ett problem med inställningen som aktiverar och avaktiverar mobildataanvändning.
-Åtgärdar ett problem som gjorde att vissa användare inte kunde aktivera Imessage.
-Åtgärdar ett problem där Icloud-säkerhetskopiering kunde avbrytas när en manuell säkerhetskopiering startades.
-Åtgärdar ett problem där skärmen kunde rotera när notiser togs emot.
-Förbättrar stabiliteten i Podcaster.

Vilken av dessa punkter skulle ha med det att göra?

Antagligen ingen av dom.

Men vi får aldrig glömma att hur mycket än betatestarna testar innan produktrelease så kommer det alltid att komma fram nya buggar som måste fixas. Så enkelt är det. Tycker vi ska vara glada att Apple åtgärdar dom buggar som hittas, även om det innebär flera uppdateringar under några dagar.

Ursprungligen av Exteron:

-Åtgärdar ett problem med inställningen som aktiverar och avaktiverar mobildataanvändning.
-Åtgärdar ett problem som gjorde att vissa användare inte kunde aktivera Imessage.
-Åtgärdar ett problem där Icloud-säkerhetskopiering kunde avbrytas när en manuell säkerhetskopiering startades.
-Åtgärdar ett problem där skärmen kunde rotera när notiser togs emot.
-Förbättrar stabiliteten i Podcaster.

Vilken av dessa punkter skulle ha med det att göra?

Om du tror att Apple listar alla buggfixar är du bra naiv.

Ursprungligen av mattiL:

Dags att börja betatesta nu? Två släpp på några dagar.....

Tydligen så var den största anledningen till släppet av iOS 9.0.2 en fix på den senaste "allvarliga" buggen.
http://www.theverge.com/2015/9/25/9398099/ios...
http://9to5mac.com/2015/09/30/ios-9-0-2-locks...

  • Avstängd
  • Örebro
  • 2015-10-01 09:15
Ursprungligen av Megolon:

Om du tror att Apple listar alla buggfixar är du bra naiv.

Varför skulle de inte göra det? Klart de listar de buggar som de åtgärdat.

Ursprungligen av Exteron:

Varför skulle de inte göra det? Klart de listar de buggar som de åtgärdat.

Nej det gör dom inte. Är denna bugg listad i det du har postat?

http://9to5mac.com/2015/09/30/ios-9-0-2-locks...

Alla mina inkommande samtal är sedan uppdateringen "okända". Ser inte att dom har med någon fix för detta. Är jag ensam om denna nya feature?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-01 11:12

Ska uppdatera om en stund, hoppas de nu har fixat så att autoupdate av appar nu fungerar igen.

Ursprungligen av zinned:

Ska uppdatera om en stund, hoppas de nu har fixat så att autoupdate av appar nu fungerar igen.

Jag har också haft problem med autoupdate av appar sen iOS 9. Mitt verkade lösa sig när jag slog av autoupdate i inställningar och väntade några dagar sedan laddade jag ner alla uppdateringar manuellt från app store sen slog jag på autoupdate igen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-01 11:38
Ursprungligen av Fredde/pandemonium:

Jag har också haft problem med autoupdate av appar sen iOS 9. Mitt verkade lösa sig när jag slog av autoupdate i inställningar och väntade några dagar sedan laddade jag ner alla uppdateringar manuellt från app store sen slog jag på autoupdate igen.

Det låter dock som något helt random.

  • Medlem
  • Götene
  • 2015-10-01 11:57

Öppnar man tex Facebook som inte går att använda i liggandeläge, så snurrar klockan, mottagningen-operatören, och batteriet ändå.

Ursprungligen av Zitram:

Öppnar man tex Facebook som inte går att använda i liggandeläge, så snurrar klockan, mottagningen-operatören, och batteriet ändå.

Det är löst i 9.1beta

Många grafiska buggar, måste vara den sämst buggtestade uppdateringen någonsin

Ursprungligen av disktant:

Många grafiska buggar, måste vara den sämst buggtestade uppdateringen någonsin

Exempel?

Ursprungligen av disktant:

Många grafiska buggar, måste vara den sämst buggtestade uppdateringen någonsin

Jag måste erkänna att jag inte riktigt förstår ordet "buggtestade" men annars så tror jag att IOS7 hade fler buggar vid introduktionen än IOS9.

  • Medlem
  • Vattholma
  • 2015-10-01 16:23

Spännande, i dag har min iPhone 5 helt plötsligt "tappat" sim-kortet. Två gånger. Det har aldrig hänt tidigare.
Kan ett sim-kort tröttna och bli obstinat helt plötsligt eller är det relaterat till min telefon?
Någon annan som har haft samma problem?

Ursprungligen av Potah:

Spännande, i dag har min iPhone 5 helt plötsligt "tappat" sim-kortet. Två gånger. Det har aldrig hänt tidigare.
Kan ett sim-kort tröttna och bli obstinat helt plötsligt eller är det relaterat till min telefon?
Någon annan som har haft samma problem?

Iofs så kan SIM-kortet lägga av men hur vanligt det är vet jag inte. Innan jag skulle misstänka telefonen så skulle jag ta ut SIM-kortet och stoppa tillbaka det. Nästa steg skulle vara att prova med ett nytt SIM-kort samt som sista utväg göra en återställning av telefonen.

  • Avstängd
  • Örebro
  • 2015-10-01 18:46
Ursprungligen av Megolon:

Nej det gör dom inte. Är denna bugg listad i det du har postat?

http://9to5mac.com/2015/09/30/ios-9-0-2-locks...

Vad jag psotar är väl skitsamma i sammanhanget, jag är inte Apple, men Apple själva har gått ut med att de fixar den buggen

https://support.apple.com/en-us/HT205284

Men i det stora hela så frångår du ämnet, vad har det med releasen utav El Capitan att göra? Ingen utav fixarna har någon anknytning till det.

Ursprungligen av Cancerman:

Antagligen ingen av dom.

Men vi får aldrig glömma att hur mycket än betatestarna testar innan produktrelease så kommer det alltid att komma fram nya buggar som måste fixas. Så enkelt är det. Tycker vi ska vara glada att Apple åtgärdar dom buggar som hittas, även om det innebär flera uppdateringar under några dagar.

Har jag någonstans påstått att jag inte är glad för det?

Ursprungligen av Exteron:

Varför skulle de inte göra det? Klart de listar de buggar som de åtgärdat.

Nja, jag tror inte att det alltid är så givet och det är helt enkelt för att det kan bli en ganska lång lista. Det är inte för att mörka utan för att det rättas en hel del massa och en komplett lista kan bli ohanterlig.

Edit: Och eftersom vi inte kan veta hur det är så är det säkrast att anta att de inte nämner alla fixar som görs.

Senast redigerat 2015-10-01 19:04
Ursprungligen av Exteron:

Vad jag psotar är väl skitsamma i sammanhanget, jag är inte Apple, men Apple själva har gått ut med att de fixar den buggen

https://support.apple.com/en-us/HT205284

Ja det är verkligen skitsamma vad du postar för det är bara rappakalja.

Ursprungligen av Exteron:

Men i det stora hela så frångår du ämnet, vad har det med releasen utav El Capitan att göra? Ingen utav fixarna har någon anknytning till det.

Du vet väl om integrationen mellan iOS och OS X? Så naturligtvis är varje uppdateringen av båda operationssystemen beroende av varandra.

  • Avstängd
  • Örebro
  • 2015-10-02 03:50
Ursprungligen av Megolon:

Ja det är verkligen skitsamma vad du postar för det är bara rappakalja.

Du vet väl om integrationen mellan iOS och OS X? Så naturligtvis är varje uppdateringen av båda operationssystemen beroende av varandra.

Det frångår ändå grunden till vad iOS 9.0.2 åtgärdade, du spekulerar bara...och vad är det som var rappakalja i den länken? För den delen är det Apple du anklagar för det i så fall och inte mig, men du kanske inte förstår vad som stod i den då det inte stod på svenska och då är det ju klart att det blir rappakalja.

Ursprungligen av Exteron:

Det frångår ändå grunden till vad iOS 9.0.2 åtgärdade, du spekulerar bara...och vad är det som var rappakalja i den länken? För den delen är det Apple du anklagar för det i så fall och inte mig, men du kanske inte förstår vad som stod i den då det inte stod på svenska och då är det ju klart att det blir rappakalja.

Jag tänker inte sjunka så lågt att jag ger mig in i en semantiskt diskutionen med dig.
När det är uppenbart att du inte vet vad det du postar från gång till gång och inte kan hålla isär inläggen.
Angånde ditt hån om mina språkkunskaper tyder bara på mindervärdeskomplex från din sida.
Var någon som skrev att du är synnerligen en otrevlig person och jag håller med.

  • Avstängd
  • Örebro
  • 2015-10-03 03:29
Ursprungligen av Megolon:

Jag tänker inte sjunka så lågt att jag ger mig in i en semantiskt diskutionen med dig.
När det är uppenbart att du inte vet vad det du postar från gång till gång och inte kan hålla isär inläggen.
Angånde ditt hån om mina språkkunskaper tyder bara på mindervärdeskomplex från din sida.
Var någon som skrev att du är synnerligen en otrevlig person och jag håller med.

Hur mitt uppförande är beror helt på hur jag blir bemött och tycker folk jag är otrevlig så är det inget jag bryr mig om i alla fall, det här är väl ingen kontaktsida där jag försöker skaffa vänner på.
Vad jag ska ha mindervärdeskomplex över vet jag inte, men säger du det så är det väl så, inte heller DET är något som jag bryr mig om, att folk på nätet försöker vara hobbypsykologer och ska diagnosera andra de inte i ett forum blir bara tragiskt. Jag försökte inte ens håna dina språkkunskaper, utan ställde en fråga.

Ursprungligen av Exteron:

Varför skulle de inte göra det? Klart de listar de buggar som de åtgärdat.

Säkerligen hundratals fel rättade vid varje uppdatering, listan skulle bli lång...

  • Avstängd
  • Örebro
  • 2015-10-03 07:35
Ursprungligen av hummel:

Säkerligen hundratals fel rättade vid varje uppdatering, listan skulle bli lång...

Så pass viktig sak som Megolon tog upp är det ju en självklarhet att de nämner och det har även gjorts, står med på Apples hemsida och jag länkade även honom om det, men han förnekar det förtfarande och hänvisar den länken jag postade till Apples sida om just det problemet som rappakalja, men med tanke på att det kommit 2 kritiska uppdateringar på kort tid så behöver listan absolut inte vara för lång, det kommer inte vara en lång lista förrän iOS 9.1 kommer.

  • Avstängd
  • 2015-10-05 08:19
Ursprungligen av Exteron:

-Åtgärdar ett problem med inställningen som aktiverar och avaktiverar mobildataanvändning.
-Åtgärdar ett problem som gjorde att vissa användare inte kunde aktivera Imessage.
-Åtgärdar ett problem där Icloud-säkerhetskopiering kunde avbrytas när en manuell säkerhetskopiering startades.
-Åtgärdar ett problem där skärmen kunde rotera när notiser togs emot.
-Förbättrar stabiliteten i Podcaster.

Vilken av dessa punkter skulle ha med det att göra?

Ursprungligen av Exteron:

Så pass viktig sak som Megolon tog upp är det ju en självklarhet att de nämner och det har även gjorts, står med på Apples hemsida och jag länkade även honom om det, men han förnekar det förtfarande och hänvisar den länken jag postade till Apples sida om just det problemet som rappakalja, men med tanke på att det kommit 2 kritiska uppdateringar på kort tid så behöver listan absolut inte vara för lång, det kommer inte vara en lång lista förrän iOS 9.1 kommer.

är du bara korkad eller gör du dig till?
ingenstans i ditt inlägg är den buggen listad i ditt inlägg utan det är först senare du efter idogt letande länkar till att den är fixad.
flera håller med om att apple inte listar alla buggar så fatta det nu istället för att vara ignorant.

Bevaka tråden