Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bluetooth not available - tangentbord och trackpad svarar ej

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

MacBook Pro (Retina, 13-inch, Late 2012) Yosemite 10.10.5

Hej, jag har försökt googla på detta problem några dagar utan framgång. Problemet började när jag kom till Sri Lanka, helt plötsligt började datorn att söka efter trådlöst tangentbord och i samband med detta slutade det interna tangenbordet, trackpadden och blåtanden att fungera. Den enda tangenten som fungerar är power knappen allt annat är helt dött.

Problemet har inte varit konstant, 20% av tiden fungerar allt som det ska. Men jag kan inte se något samband mellan när det funkar och inte gör det. Dessa metoder har jag försökt med för att lösa problemet:

  • Reparerat skivbehörigheter

  • Återställt PRAM, NVRAM and SCM

  • Stängt av inställningar i facetime (tydligen löste det BT problemet för vissa)

  • Deletat com.apple.Bluetooth.plist

Jag kan verkligen inte förstå vad problemet grundas i. Är detta relaterat till hårdvaran eller mjukvaran? Om jag kör en total återställning på datorn, tror ni problemet kommer kvarstå?

Tack på förhand

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-09-29 12:19

Kanske, svårt att veta, det kan vara mjukvara- eller hårdvarurelaterat.
Har du testat Combouppdateringen?
https://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=...

Ursprungligen av kenjon:

Kanske, svårt att veta, det kan vara mjukvara- eller hårdvarurelaterat.
Har du testat Combouppdateringen?
https://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=...

Inte testat det, ska ladda hem såfort uppkopplingen tillåter det!

Tack för tipset!

Kombo uppdatering fungerade tyvärr inte. Ingen som vet vad detta problem kan bero på?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-10-01 19:53
Ursprungligen av elifro:

Kombo uppdatering fungerade tyvärr inte. Ingen som vet vad detta problem kan bero på?

Som @kenjon påtalar kan det vara hårdvaruproblem.
Du kan ju testa me en 'clean install' på en extern disk, dvs göra en ren installation på en USB/Thunderbolt-ansluten disk och se om problemet kvarstår.

1
Bevaka tråden