Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta skärm (glas?) på Macbook Pro Retina, 13-inch, Late 2013

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som en del av er säkert vet så har vi problem med att antireflexbehandlingen försvinner på bl.a Macbook Pro Retina, 13-inch, Late 2013. Tyvärr har inte Apple medgett att det är ett fabrikationsfel, så just nu är man som användare utlämnad till att agera själv.

Är det någon som vet vad det kostar att byta skärm på denna maskin? Eller om det räcker med att byta glas ovanpå skärmen. Helst genom Apples egna serviceverkstäder eftersom jag inte litar på fulverkstäder som inte är auktoriserade.

Ursprungligen av oldpeer:

Som en del av er säkert vet så har vi problem med att antireflexbehandlingen försvinner på bl.a Macbook Pro Retina, 13-inch, Late 2013. Tyvärr har inte Apple medgett att det är ett fabrikationsfel, så just nu är man som användare utlämnad till att agera själv.

Är det någon som vet vad det kostar att byta skärm på denna maskin? Eller om det räcker med att byta glas ovanpå skärmen. Helst genom Apples egna serviceverkstäder eftersom jag inte litar på fulverkstäder som inte är auktoriserade.

Sväng in på butiken på stora torget och fråga?

Glaset är väl limmat/laminerat mot LCD-panelen, så jag är skeptisk till om man kan ta loss det över huvud taget. I alla fall utanför fabriksmiljön.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-10-18 17:06

#nyhetstips

Apple har tänkt färdigt och börjar nu byta ut/ersätta skärmar med problem!
http://www.macrumors.com/2015/10/17/apple-mbp...

Gäller detta worldwide? Nån som fått skärmen utbytt i Sverige?

Ursprungligen av mcelwee:

Gäller detta worldwide? Nån som fått skärmen utbytt i Sverige?

Redan diskuterats i annan tråd.

Jag har besökt Apple Store Emporia för en tid sedan och fick det åtgärdat utan kostnad.

1
Bevaka tråden