Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp! iDvd finns inte med

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har fått ominstallera min mac. Och i den nya installationen finns inte iDVD med. Jag har viktiga filmer som jag nu inte kan öppna. Verkar inte kunna köpa idvd heller, eller?
Detta är ren katastrof.
Hur löser jag detta?

iDVD ingår inte i själva OSX, utan i tidigare versioner av iLife-paketet. iLife kunde i sin tur vara förinstallerat vid datorköpet, och medföljde i så fall på en av dvd-skivorna som kom med datorn. Leta upp en av de grå skivorna som heter något i stil med Applications Install DVD.

Mer här:
https://discussions.apple.com/docs/DOC-3673

Oj oj, det finns kanske en lösning, jag letar... omedelbart...

Nå, jag hittade Applications Install DVD och installerade. Men jag kan inte öppna ett befintligt projekt. Då får jag meddelande att jag ska leta efter temamappen. Jo, kanske allt står i din länk men jag har ibland svårt att forcera längre engelska texter. Jättetacksam med enklare vägledning... ? Jag antar att jag ska hitta det i säkerhetskopian, eller?

Ursprungligen av webulven:

Nå, jag hittade Applications Install DVD och installerade. Men jag kan inte öppna ett befintligt projekt. Då får jag meddelande att jag ska leta efter temamappen. Jo, kanske allt står i din länk men jag har ibland svårt att forcera längre engelska texter. Jättetacksam med enklare vägledning... ? Jag antar att jag ska hitta det i säkerhetskopian, eller?

Om du har tillgång till en säkerhetskopia av den gamla installationen, skall det bara vara att kopiera över den gamla tema-mappen:
http://www.mac-forums.com/movies-and-video/32...

Tack Johan. Jag fick hjälp av en kompis som är engelsman och mackunnig och han kunde alltså översätta länken till följande.

Det är din tema mappen som saknas när du starta upp iDVD. Hitta den i din backup

HD > Bibliotek > Application support > iDVD (tema mappen ska var här på din backup, flytta den till samma plats på datorn)

Och då funkar det. Verkar så i alla fall. Jag ska kolla igenom alla mina projekt.

Tusen tack för all hjälp!

Kan inte öppna iDVD-projekt

Jag har ominstallerat min dator. Men kan inte öppna befintliga iDvd-projekt. Jag får meddelandet "Sök efter teman". Så som det fungerat tidigare har jag bara sökt upp odet innehåll som ska vara, men det funkar inte. Vad betyder då teman i sammanhanget och var hittar man det? Det ligger mycket arbete bakom mina projekt och jag skulle självfallet vara glad om jag slapp göra om det.

Två trådar sammanfogade.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-01-23 14:19

Det är inte att rekommendera att ha "viktiga" saker i ett proprietärt format om man inte har säkerhetskopior på programvaran eller filerna i ett mer tillgängligt format. Inte för att jag vill strö salt i såren, men hårddiskar går sönder och datorer blir stulna. Säkerhetskopiering bör vara en del av rutinerna för datoranvändning, om man nu värderar sin data.

Funkar inte samma lösning som du använde förra gången? (se inlägg 6)

Senast redigerat 2016-01-23 16:02
1
Bevaka tråden