Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gamla raderade appar finns kvar?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag tar bort en app från min telefon vill jag ta bort den för att jag inte vill ha kvar den. Jag vill inte ta bort den för att ha kvar den. Så varför upptäcker jag då att det finns massor av gamla appar som jag har raderat från min telefon kvar i iTunes? De ligger i iTunes->iTunes Media->Mobile Applications, och de tar massor av utrymme.
1. Visst borde jag bara kunna radera dessa gamla appar från datorn som jag redan har raderat från telefonen? Eller finns det kvar någon annanstans ändå?
2. Hur undviker jag så att raderade appar inte sparas i framtiden?

Generellt så upplever jag att Apples produkter gör en massa saker automatiskt utan att fråga om lov. T.ex. gör säkerhetskopior på allt möjligt och sparar och duplicerar och gud vet vad. Mitt lagringsutrymme börjar ta slut utan att jag har installerat en massa program eller importerat några bilder, och varit noga med att ta bort saker som jag bara har haft tillfälligt på datorn eller inte använder. Känns det här igen, och finns det något enkelt sätt att undvika det?

Tar man bort en app manuellt i telefonen försvinner den inte automatisk från iTunes utan den måste du också ta bort.
För att slippa att en app laddas ner till iTunes när du installerar en app på telefonen går du in i Inställningar på iTunes och stänger av "Automatisk hämtning"

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-09-21 15:05

Bra av Apple att inte ta bort den från iTunes! Det kan ju vara så att jag vill ta bort en app från min iPhone, men ha kvar den på min iPad. Skulle vara tråkigt om den försvann från iTunes då när jag raderade den från min iPhone. Nästa synk så skulle den vara borta från min iPad också.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-21 16:11

Gör som @megolon beskriver om du inte vill att apparna ska automatiskt laddas ner till datorn. För övrigt så tycker inte jag att där sparas så mycket data. Under alla år har jag haft automatisk nerladdning påslaget på mina enheter och jag har endast 24GB data i den mappen.

1
Bevaka tråden