Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Brevlådor från min mac

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2015-09-17 19:11

Mitt system löpte amok (evighetslånga badbollssnurranden) och jag har satt i en ny hårddisk och skall nu återskapa "det gamla".
Jag har installerat nytt system och nya program och allt fungerar MEN de brevlådor (med gamla sparade mail) som jag lagt upp på min mac finns förstås inte kvar.
Det finns en backup på en separat hårddisk men, av olika skäl vill jag inte återskapa ALLT eftersom det där förmodligen finns det som orsakade felet.
Var på backupen hittar jag de gamla mailen i sina brevlådor och var lägger jag in dem i mitt nya system?
Jag kör en MacBook pro med system 10.10.5

De ligger i ~/Library/Mail. Detta är alltså Library (Bibliotek) i hemmappen. Den är nog dold, men du kan hitta den genom att skriva in sökvägen i Finder, med shift-kommando-G.

I Mail kan du sedan importera mailboxarna.

  • Medlem
  • 2015-09-17 22:33

Tack!
Det fungerade (efter lite trassel)
Hur får jag nu över mina bokmärken som fanns i Firefox?

De ska ligga i ~/Library/Application Support/Firefox.

Osäker på om Safari kan importera dem direkt, för det verkar vara en SQLite-databas. Hade du hade haft Firefox installerat på datorn kan du kolla i Safaris menyrad om den finns med där under "Import From".

1
Bevaka tråden