AAAAAaaah jävla UPS

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-09-17 11:54

Hur i hela friden kan detta företag användas av någon med något som helst vett i huvudet?

Just nu har mitt paket varit på den bil som är på väg hem till dig sedan igår 05:10.
Den skulle levereras igår någonting mellan 07:00 och 17:00, så stod det på tracking-sidan ända fram till imorse.
Nu ligger den på en bil på väg hem till mig och kommer levereras någon gång mellan 07:00 och 17:00

Kundtjänst svarar inte på telefon
För att ändra leveransadress måste man registrera sig och sedan aktivera tjänsten med den kod man får hemskickads inom 10 dagar.

Va i helvete, rent ut sagt.
I framtiden vägrar jag beställa prylar som levereras med UPS.

Ursprungligen av Mesch:

Hur i hela friden kan detta företag användas av någon med något som helst vett i huvudet?

Just nu har mitt paket varit på den bil som är på väg hem till dig sedan igår 05:10.
Den skulle levereras igår någonting mellan 07:00 och 17:00, så stod det på tracking-sidan ända fram till imorse.
Nu ligger den på en bil på väg hem till mig och kommer levereras någon gång mellan 07:00 och 17:00

Kundtjänst svarar inte på telefon
För att ändra leveransadress måste man registrera sig och sedan aktivera tjänsten med den kod man får hemskickads inom 10 dagar.

Va i helvete, rent ut sagt.
I framtiden vägrar jag beställa prylar som levereras med UPS.

Har inte haft några problem med UPS. Använd My Choice framöver för Apple skickar oftast med UPS eller TNT.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2015-09-17 14:35
Ursprungligen av grenhall:

Har inte haft några problem med UPS. Använd My Choice framöver för Apple skickar oftast med UPS eller TNT.

Vilken tur att jag bor nära en Apple store då
My Choice, jo det är den tjänsten som tar tio dagar att aktivera
Man har e-post, mobilnummer osv men aktiveringskoden, den skickas med vanlig post. Skitsmart UPS.

UPS har aldrig funkat bra för mig, denna gång är HP avsändare.

Har nästan aldrig problem med UPS utom dom gångerna dom lämnar över till Poståkeriet i stan för dom sista 2 km hem till mig.

Ursprungligen av Mesch:

Vilken tur att jag bor nära en Apple store då
My Choice, jo det är den tjänsten som tar tio dagar att aktivera
Man har e-post, mobilnummer osv men aktiveringskoden, den skickas med vanlig post. Skitsmart UPS.

UPS har aldrig funkat bra för mig, denna gång är HP avsändare.

Det tar inte tio dagar. Tar typ en två dagar innan brevet kommer på lådan. Men sedan är det gjort för all framtid.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2015-09-17 18:29
Ursprungligen av grenhall:

Det tar inte tio dagar. Tar typ en två dagar innan brevet kommer på lådan. Men sedan är det gjort för all framtid.

Sådär ja.
Nu har jag väntat en dag till på att UPS ska göra det som deras hemsida säger. 3000:- förlorad inkomst och ingen leverans.
Fantastisk firma, undrar när de ändrar leveransdatum till imorgon?
Imorgon ringer jag HP och säger att deras skrivare kommer gå i retur och att jag köper en Xerox i stället.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2015-09-17 19:06

Nu har jag äntligen fått tag i UPS kundsupport (30 minuter telefonkö) . Paketet som enligt deras hemsida låg på lokal bil för leverans till mig igår OCH idag finns inte i Stockholm än gång.
De kan söka efter det MEN det måste HP begära för det är ju deras paket som är borta.
Så nu ska jag tydligen ringa till HP och be att de initierar en sökning av paketet hos UPS.
Sedan ska HP ringa mig och tala om vad som hänt.
Sedan ska UPS återigen någon gång i framtiden skicka ett mail till mig om att paketet ligger på en lokal bil för leverans hem till mig.

Fantastiskt!

Ringa till HP ska jag göra men fan inte för att be den söka efter ett paket.

Ursprungligen av Mesch:

Nu har jag äntligen fått tag i UPS kundsupport (30 minuter telefonkö) . Paketet som enligt deras hemsida låg på lokal bil för leverans till mig igår OCH idag finns inte i Stockholm än gång.
De kan söka efter det MEN det måste HP begära för det är ju deras paket som är borta.
Så nu ska jag tydligen ringa till HP och be att de initierar en sökning av paketet hos UPS.
Sedan ska HP ringa mig och tala om vad som hänt.
Sedan ska UPS återigen någon gång i framtiden skicka ett mail till mig om att paketet ligger på en lokal bil för leverans hem till mig.

Fantastiskt!

Ringa till HP ska jag göra men fan inte för att be den söka efter ett paket.

Låter som det som händer med Poståkeriet där jag bor, man får aldrig grejorna förrän man åker ner till dom och hämtar på plats. Visar sig ofta att paketet åkt runt i stan hela dagarna utan att nånsin varit när dörren hemma :-/

• Medlem
  • Stockholm
  • 2015-09-18 09:47
Ursprungligen av CekariYH:

Låter som det som händer med Poståkeriet där jag bor, man får aldrig grejorna förrän man åker ner till dom och hämtar på plats. Visar sig ofta att paketet åkt runt i stan hela dagarna utan att nånsin varit när dörren hemma :-/

Nu påstår UPS tracking system att paketet ligger på bil och ska levereras idag (igen).
Jäkligt märkligt för igår hade de ingen aning om vart paketet var någonstans.
Ger mig fan på att jag har en gul lapp i brevlådan när jag kommer hem.

Till saken hör att hela historien börjar egentligen med att Dustin levererar en skrivare som inte fungerar.
(Beställde därifrån för att de brukar vara snabba på att leverera och jag behöver verkligen skrivaren då den gamla dött.)
Sedan är cirkusen i full gång. Dustin tar nämligen inte sitt ansvar för garantiåtaganden utan hänvisar, helt felaktigt, till tillverkaren HP.
Så Dustin är också på min shit-list numera.

Ska ringa Dustin och häva köpet, sedan åker jag till NetOnNet och köper en skrivare.
De har i alla fall en fungerande kundsupport.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2015-09-18 10:05

Så ordern hävd hos Dustin, retursedel i inboxen skickas tillbaka via posten.
NetOnNet nästa.

Ring och fråga hos UPS vem som står för utkörning till dörr, ganska säker på att det inte är dom själva när det blir så här.
Jag fick tjata mig till att få den infon ur kundtjänsten första gångerna, men nu har jag som standard att åka till Poståkeriet efter ca 16.30 då ett paket "beter" sig så där
Händer ibland med DHL och andra också.
Sparar på nerverna att veta vem det är som kör ut åt dom och slippa kontakten med deras kundtjänster

• Medlem
  • Stockholm
  • 2015-09-18 12:55

Ring och fråga hos UPS vem som står för utkörning till dörr, ganska säker på att det inte är dom själva när det blir så här.
Jag fick tjata mig till att få den infon ur kundtjänsten första gångerna, men nu har jag som standard att åka till Poståkeriet efter ca 16.30 då ett paket "beter" sig så där
Händer ibland med DHL och andra också.
Sparar på nerverna att veta vem det är som kör ut åt dom och slippa kontakten med deras kundtjänster

Brukar vara UPS egna bilar som snurrar runt i området.
Det roliga är att posten paket funkar bra här, UPS funkar säkert i vanliga fall också. Det gick bara rejält med troll i just detta.
Om de hade många dylika ärenden skulle de ju knappast finnas kvar.

Nu är jag hur som helst ägare till en Brothers skrivare i stället, hoppade in på NetOnNet på lunchen och de hade ett retur-ex som var nedsatt 25% och som uppfyllde alla krav med råge. Det var å andra sidan den enda skrivaren som gjorde det som fanns i butiken.
Har aldrig haft en Brothers skrivare förut så det kommer säkert att krångla

Har ingen egen erfarenhet av just Brothers, men det jag hört är dom helt ok, men vet inget om Mac OS stödet för dom när det gått några år.

Vill inte strö salt i såren, men jag beställde en pryl från Apple i tisdags (15/9) morse och fick beskedet att den skulle levereras någon gång under 21-23/9. Igår kväll uppdaterades leverans infon med spårnummer etc. hos UPS. Idag vid 10 snåret knackade Flygfrakt (som UPS anlitar här) på dörren och levererade paketet.
Enda man möjligtvis kan gnälla på är att jag iofs brukar jobba hemifrån på fredagar men att jag nu även hade planerat att göra det dagen i nästa vecka också när leveransen skulle komma. Nu hade jag ju tur som dels upptäckte mailet igår kväll samt ändå hade möjlighet att vara hemma.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-09-18 15:37
Ursprungligen av Mesch:

Nu påstår UPS tracking system att paketet ligger på bil och ska levereras idag (igen).
Jäkligt märkligt för igår hade de ingen aning om vart paketet var någonstans.
Ger mig fan på att jag har en gul lapp i brevlådan när jag kommer hem.

Till saken hör att hela historien börjar egentligen med att Dustin levererar en skrivare som inte fungerar.
(Beställde därifrån för att de brukar vara snabba på att leverera och jag behöver verkligen skrivaren då den gamla dött.)
Sedan är cirkusen i full gång. Dustin tar nämligen inte sitt ansvar för garantiåtaganden utan hänvisar, helt felaktigt, till tillverkaren HP.
Så Dustin är också på min shit-list numera.

Ska ringa Dustin och häva köpet, sedan åker jag till NetOnNet och köper en skrivare.
De har i alla fall en fungerande kundsupport.

Har du köpt den som privatperson, är Dustin skyldiga (enligt konsumentköplagens) att sköta kontakten med HP åt dej, det är inget du ska göra. Men de brukar köra med en vals, att du ska ta kontakt med HP (så gör även Apple).

• Medlem
  • Stockholm
  • 2015-09-18 20:18
Ursprungligen av kenjon:

Har du köpt den som privatperson, är Dustin skyldiga (enligt konsumentköplagens) att sköta kontakten med HP åt dej, det är inget du ska göra. Men de brukar köra med en vals, att du ska ta kontakt med HP (så gör även Apple).

Jepp, jag vet. Det verkar inte Dustin bry sig om, reklamationer och garantiärenden kopplas om till HP innan man får prata med någon människa.
När jag ringde och ville returnera så var det å andra sidan inget problem.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2015-09-18 20:23

Har ingen egen erfarenhet av just Brothers, men det jag hört är dom helt ok, men vet inget om Mac OS stödet för dom när det gått några år.

Packade upp kopplade på ström och den dök upp via bojour, drivrutinen hämtades och allt funkar som det ska.
Som grädde på moset så verkar det ju faktiskt som jag fick nästan 50% rabatt på skrivaren jämfört med billigaste priset på prisjakt.
Det är inte en "hemmaskrivare" så förhoppningsvis kommer stödet vara långlivat.
[Edit]
OMG manualen är på Svenska och den är 300 sidor låååång.
Aldrig i hela mitt liv sett en mer omfattande manual till en skrivare.

Senast redigerat 2015-09-18 21:10
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-09-18 20:26
Ursprungligen av HåkanE:

Vill inte strö salt i såren, men jag beställde en pryl från Apple i tisdags (15/9) morse och fick beskedet att den skulle levereras någon gång under 21-23/9. Igår kväll uppdaterades leverans infon med spårnummer etc. hos UPS. Idag vid 10 snåret knackade Flygfrakt (som UPS anlitar här) på dörren och levererade paketet.
Enda man möjligtvis kan gnälla på är att jag iofs brukar jobba hemifrån på fredagar men att jag nu även hade planerat att göra det dagen i nästa vecka också när leveransen skulle komma. Nu hade jag ju tur som dels upptäckte mailet igår kväll samt ändå hade möjlighet att vara hemma.

Tror du inte UPS ringde idag, nu har de tydligen hittat paketet.
Nåja det får gå i retur till HP, jag har redan postat den trasiga skrivaren till Dustin och makulerat köpet.
Måste väl ringa till HP en sista gång och förklara läget antar jag.

1
Bevaka tråden