Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bugg i IOS 9 ?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om man har iPhone parad med bilradio eller streamer - bryts ljudet vid notiser i iPhone - och sedan automatiskt tillbaka igen. Efter uppdateringen - bryts ljudet vid notiser - men kopplar inte tillbaka till ljudkällan. Mycket irriterande. Stänger man av notiser - inga problem. Någon annan som hunnit kolla ännu.

Fler som har problem med Airport efter 9.0.1 uppdateringen. Alltså allt funkade efter 9.0 uppdateringen.
Men nu kan man lyssna kanske 30 sec upp till 1,5- 2 minuter ungefär, sen bryts ljudet till den airport-uppkopplingen.
Samma sak med bägge mina expresser som är kopplade till: högtalare, och en till trådlösa hörlurar, som med Airplay till min Pioneer AV Receiver som är kopplade till högtalare.

Läst runt på nätet och problemet verkar vara känt, men inte bara till express och receiver men främst skrivs det om till ATV.
Finns inte mycket till felsöknings tips dock.
Finns ingen mjukvara att uppgradera för mig som verkar ha löst mycket av ATV Airplay problemen.
Har startat om alla enheter och haft sladdarna utdragna 1-2 minuter.
Har inga som helst problem med wi-fi allmänt överhuvudtaget ELLER Airplay ifrån min iMac.
Utan bara ifrån min iPadAir2 och iPhone5.
Vad mer kan man göra för felsökning.

Hade hoppats att det skulle funnits ny firmware efter 10.11...men kanske börjar mina expresser bli för gamla?
Men eftersom problemet uppstår också vid airplay till Pioneer som är högst 2år så borde inte problemet ligga i mina expresser.
Min Extreme är 5:e generationen så visst borde den funka fortfarande.

Säkert bra att uppgradera hela skiten egentligen, ac vore bra att ha i vilket fall, men skulle helst inte knalla iväg och köpa nya enheter idag om jag inte absolut måste.
Problemet uppstod ju efter uppgradering till iOS 9.0.1 och innan 10.11...och det finns ju fler som har känts vid denna bugg.
Så, någon annan här som haft/har problem med Airplay efter 9.0.1?

Det har skrivits att wi-fi har blivit bättre, säkrare etc sen iOS 9 & 10.11 och det är ju bra men jag blir inte klok på det här, har ni några vettiga tips?

Ursprungligen av adress@mac:

Om man har iPhone parad med bilradio eller streamer - bryts ljudet vid notiser i iPhone - och sedan automatiskt tillbaka igen. Efter uppdateringen - bryts ljudet vid notiser - men kopplar inte tillbaka till ljudkällan. Mycket irriterande. Stänger man av notiser - inga problem. Någon annan som hunnit kolla ännu.

Nej inget jag har upplevt utan ljudet återgår som vanligt. Ljudet återgår efter samtal också.

Ursprungligen av adress@mac:

Om man har iPhone parad med bilradio eller streamer - bryts ljudet vid notiser i iPhone - och sedan automatiskt tillbaka igen. Efter uppdateringen - bryts ljudet vid notiser - men kopplar inte tillbaka till ljudkällan. Mycket irriterande. Stänger man av notiser - inga problem. Någon annan som hunnit kolla ännu.

Risken är stor att det ligger i kopplingen/kombinationen av streamer-telefon. Det är olika "kommunikationsstackar" som ska implementeras av olika tillverkare och risken är att någon har tolkat något på olika sätt.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-10-09 17:29

Jag har fått detta några gånger på min iPhone 6 (IOS 9.0.2) och min iPad Air 2 (IOS 9.0.2):
"Touch ID requires a password after 48 hours" fast på svenska då.

Detta trots att inga 48 timmar gått, bara 8-10 timmar.
Irriterande, jag trodde telefonen startat om sig och låsts med kod.

Ursprungligen av mattiL:

"Touch ID requires a password after 48 hours" fast på svenska då.
Detta trots att inga 48 timmar gått, bara 8-10 timmar.

Det har jag också fått. Både på iPhone 6 (9.0.2) och iPad Air 2 (9.0.2). Långt ifrån 48 timmar. Runt 10 timmar, kanske.

Ännu en bugg i iOS 9 - den här gången i Musik-appen.

Jag vill bara se de låtar som för tillfället är insynkade i telefonen. Men helt plötsligt syns all musik, alla iTunes-köp, trots att inställningen "Endast offline-musik" är påslagen.

Händer inte varje dag, men tillräckligt ofta för att vara störande och irriterande.

Lösning: Slå av den inställningen, slå på den igen, avsluta appen, och starta appen igen.

Ursprungligen av mattiL:

Jag har fått detta några gånger på min iPhone 6 (IOS 9.0.2) och min iPad Air 2 (IOS 9.0.2):
"Touch ID requires a password after 48 hours" fast på svenska då.
Detta trots att inga 48 timmar gått, bara 8-10 timmar.

Trodde att detta var fixat i 9.2, men nu har det dykt upp ett par gånger även där.

Rapportera gärna till Apple. Ju fler vi är, desto större är chansen att de fixar felet:
http://www.apple.com/feedback

Ursprungligen av BlackSmp:

Risken är stor att det ligger i kopplingen/kombinationen av streamer-telefon. Det är olika "kommunikationsstackar" som ska implementeras av olika tillverkare och risken är att någon har tolkat något på olika sätt.

Löste sig med uppdatering av programvaran / Bluetooth i streamern förra veckan.

1
Bevaka tråden